• Anonym (Bonusmamma)

    Är det ok med en 6-årig pojke i damernas omklädningsrum?

    Hej alla!

    Jag har en bonusson som är 6 år.
    Jag kom igår i diskussion med en mamma som anser att när man börjar förskoleklass så ska man också kunna byta om i "rätt" omklädningsrum på badhuset. Jag tycker att det är lite väl tidigt nu för min bonus att byta om själv.
    Så när han går med mig till badhuset så följer han med mig. Han träffar nästan aldrig sin biomamma tyvärr, men hon gillar att jag tar med pojken på saker!
    Hon sa också att han är för liten än när jag frågade henne.

    Vad tycker ni? Hur länge är det ok?

  • Svar på tråden Är det ok med en 6-årig pojke i damernas omklädningsrum?
  • tvillingmammaVastmanland

    Det är lite tidigt tycker jag. Om ett år kanske. Det är en period där som det kan vara bättre att pappan går med sonen. Betor lite på barnet. Men sex år tycker jag är ok. Muslimerna verkar dra gränsen vid fyra, när det är kvinnokväll på badet får bara killar upp till fyra vara med.

  • Anonym (Mamma)

    Jag tycker det är för tidigt, min son följer med mig till omklädningsrummet och jag har sett fler pojkar i den åldern som följt med sin mamma .

  • Bestemor

    Helt ok att ta med en liten kille som är 6 år in på damernas.

    Det finns pedofiler som hänger i badhus för att få tillgång till barn tyvärr.

  • Anonym (Bonusmamma)
    tvillingmammaVastmanland skrev 2017-11-19 15:33:15 följande:

    Det är lite tidigt tycker jag. Om ett år kanske. Det är en period där som det kan vara bättre att pappan går med sonen. Betor lite på barnet. Men sex år tycker jag är ok. Muslimerna verkar dra gränsen vid fyra, när det är kvinnokväll på badet får bara killar upp till fyra vara med.


    Haha, ok. Jasså, vilket badhus är det ni går på?

    Min kille jobbar så mycket så han hinner knappt med oss ibland. Men då får jag ha den lille guldklimpen för mig själv, haha!
  • Anonym (mami)

    Har en drygt 6-årig son som följer med mig in på damernas omklädningsrum. Skulle inte släppa iväg honom ensam på herrarnas. Han skulle helt enkelt inte klara av det varken praktiskt eller känslomässigt. Tror han kommer att klara av det som 7 eller senast som 8-åring.

    Tror det vanligaste är att badhus har en (in)formell åldersgräns på 8 år i "fel" omklädningsrum, om de nu har någon åldersgräns.

  • Anonym (mami)
    tvillingmammaVastmanland skrev 2017-11-19 15:33:15 följande:

    Det är lite tidigt tycker jag. Om ett år kanske. Det är en period där som det kan vara bättre att pappan går med sonen. Betor lite på barnet. Men sex år tycker jag är ok. Muslimerna verkar dra gränsen vid fyra, när det är kvinnokväll på badet får bara killar upp till fyra vara med.


    Så de förpassar 5-åringar till "rätt" omklädningsrum? Känns på gränsen till omsorgssvikt.
  • Tramptass

    Lite tidigt tycker jag också. Men jag tycker det blir en lite jobbig period där, när de är för stora för damernas och liite för små att vara helt själva bland främmande män. Alla har ju inte en pappa med i bilden heller. Min man löste det genom att gå in i ett handikappomklädningsrum med dottern som då var ca 9 år. (Och innan nån börjar gnälla om det så har hon både adhd och autism.)

  • tvillingmammaVastmanland
    Anonym (mami) skrev 2017-11-19 15:50:58 följande:

    Så de förpassar 5-åringar till "rätt" omklädningsrum? Känns på gränsen till omsorgssvikt.


    Nej, de får inte vara på badhuset alls, bara kvinnor och pojkar under fyra år får bada på kvinnokvällarna. Detta är för att även de muslimska kvinnorna skall kunna lära sig att simma.
  • Jemp

    Jag hade inte tyckt det var konstigt med en sexårig inne på damernas i alla fall.

    Handlar ju inte heller bara om att kunna byta om själv utan också att kunna lita på att barnet väntar om han är klar och ute vid vattnet först.

Svar på tråden Är det ok med en 6-årig pojke i damernas omklädningsrum?