• godisslukaren20

    Undvika spindlar.

    När det kommer till spindlar generellt så har jag ingen direkt fobi för dem men det är två typer av spindlar som jag är extremt rädda för. Den ena som ni säkert känner till och har sätt utomhus är lockespindeln som har en rund kropp och extremt långa ben och kan bli rätt stora. Dessa spindlar har oftast kommit in i min sovrum och skrämt livet ur mig men det är inte bara hemma utan jag har också blivit skrämd av de i skolan då en kröp mot mig på skrivbordet och skrämde mig så mycket att jag sprang ut klassrummet ur högsta fart.

    Dock är det inte bara dem jag är rädda för utan jag är också rädd för en annan art av långbenta spindlar som också kan bli stora men dessa kan spinna nät till skillnad från lockespindlarna och deras kroppar är inte heller runda utan de är mer som vanlig spindel i kroppsformen.

    Det finns massor av de på mitt jobb i lagret och de har också skrämt mig som till exempel när jag skulle ta en spegel så kröp en bakom speglet och när jag skulle ta en låda med saker i så kröp en på sidan av lådan och skrämde vettet ut mig. Dessa kryllar även i min gamla hem och det förvånar mig eftersom det fanns inga när jag var liten och bodde hemma förutom lockespindlar som kommer ibland in i lägenheten. Dock verkar dem föröka sig mer i hemmet än vad lockespindlarna gör. Dock vet jag att lockespindlarnas svaghet är vinter och kyla eftersom de drar sig undan men jag vet inte vad dessa spindlars svaghet är?. Är det någon som vet vilka spindlar jag pratar om ?

    Jag känner mig orolig att dessa spindlar och lockesspindlar kommer in i min lägenhet så jag undrar vad man kan göra för att förhindra det? Som tur är så har det aldrig kommit en enda lockespindel eller de andra spindeln i min lägenhet men jag är ändå orolig för att det skulle göra det så jag undrar om det finns ett sätt att undvika att de kommer in och förhindra att de föröker sig i lägenheten

  • Svar på tråden Undvika spindlar.
  • Milkway

    Japp. Vet vilka kompisar du pratar om. Jag fick komma till ett locke-näste hos en otroligt smutsig dejt en gång i tiden. Fram med dammsugaren och alla kemiska rengöringsmedel. Hela hans duschstång och taket var klibbigt av väv och damm. Vitt tak vita väggar, spindelmannen (bokstavligt talat)

    Dammsugaren är bästa vapnet. Fast låt någon annan tömma dammsugarpåsen...

  • godisslukaren20
    Milkway skrev 2017-11-20 00:55:52 följande:

    Japp. Vet vilka kompisar du pratar om. Jag fick komma till ett locke-näste hos en otroligt smutsig dejt en gång i tiden. Fram med dammsugaren och alla kemiska rengöringsmedel. Hela hans duschstång och taket var klibbigt av väv och damm. Vitt tak vita väggar, spindelmannen (bokstavligt talat)

    Dammsugaren är bästa vapnet. Fast låt någon annan tömma dammsugarpåsen...


    Du råkar inte veta vad dessa spindlar kallas?
  • godisslukaren20
    Milkway skrev 2017-11-20 00:55:52 följande:

    Japp. Vet vilka kompisar du pratar om. Jag fick komma till ett locke-näste hos en otroligt smutsig dejt en gång i tiden. Fram med dammsugaren och alla kemiska rengöringsmedel. Hela hans duschstång och taket var klibbigt av väv och damm. Vitt tak vita väggar, spindelmannen (bokstavligt talat)

    Dammsugaren är bästa vapnet. Fast låt någon annan tömma dammsugarpåsen...


    Nu har jag nog vad det är för spindlar. En bekant till mig sa att dem långbenta spindlarna som spinner nät kallas dallerspindel. Mer om dem vet han inte förutom att de är effektiva att jaga andra insekter.

    Någon vet vad de är svaga mot? Vet iallafal att lockespindlar gömmer sig oftast vilket är bra men dock så verkar dessa dallerspindlar tåla vintern eftersom jag fortfarande ser dem på mitt jobb och hemma hos pappa.
Svar på tråden Undvika spindlar.