• bella_friedman

    Molande värk höger sida v.17

    Väntar mitt andra barn och känner en för mig ny slags molvärk på höger sida av magen, långt ner. Tänkte först att det är säkert tarmarna bara, eller nåt annat som trycker på där. Men värken är ganska koncentrerad på ett ställe och strålar ut till ryggen.

    Väntar lite innan jag kontaktar bm eller vårdcentral, se om det går över av sig själv. Finns dock en del organ där, njure, lever.

    Någon som känner igen sig? Haft liknande?

  • Svar på tråden Molande värk höger sida v.17
  • Mila

    Jag har varit inne fler gånger just pgr av smärtor på höger sida. Allt har varje gång sett bra ut. Just i vecka 17-18 så växer allt jätte mycket. Så för mig var det nog just det och att bebis låg och tryckte på något där .


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • sommar 77

    Jag har ofta ont i magen till och från. Går in i v 18 i morgon.

    Superjobbigt och jag vet inte om jag ska orka jobba. Har nu fått gå hem i två omgångar från jobbet för att jag har ont....

  • Anonym (Jag också)

    Jag fick denna graviditet ont just långt ner på magens högra sida. Det höll i sig. Man kollade men fann ingen förklaring. De menade dock tvärtom att det var lugnt då det i te finns några organ just där nere utan snarare antyder är tarmarna isåfall.

    Hoppas ditt onda går över snart.

  • bella_friedman

    Tack hoppas det onda går över för er också.

    För mig hjälpte det faktiskt att vara hemma och vila, jag sov i 4 timmar i sträck mitt på dagen. Sen mådde jag mycket bättre och det har nästan försvunnit nu.

    Har inte heller fått nån förklaring på det. ????

  • bella_friedman
    sommar 77 skrev 2017-11-22 09:01:29 följande:

    Jag har ofta ont i magen till och från. Går in i v 18 i morgon.

    Superjobbigt och jag vet inte om jag ska orka jobba. Har nu fått gå hem i två omgångar från jobbet för att jag har ont....


    Usch stackarn! Hoppas du har möjlighet att vila så mycket det går. Jag sjukskrev mig och det blev faktiskt bättre som tur var. Styrkekram!
Svar på tråden Molande värk höger sida v.17