• Madida

    Hur tacka läkaren?!

    Jag har i en situation nu gått regelbundet gått till en läkare som är helt fantastisk. Hon gör det där lilla extra och tar sig tid att lugna mig. Att ha fått henne som läkare har förändrat mycket för mig och vill verkligen visa henne min uppskattning utan att det skulle bli obekvämt för henne. Kommer gå till henne några månader till innan kontakten inte kommer behövas mer.

    Hur tackar jag henne på bästa sätt? Vill att hon ska veta att hon gjort stor skillnad för mig.

    Eller är det "över gränsen" och jag borde bara låta bli?

    Det gäller INTE psykiatrin utan mödravården, om det spelar någon roll :)


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Svar på tråden Hur tacka läkaren?!
  • erikaABC

    Du kan säga det till henne när du är på läkarbesöket. /
    Du kan skriva ett email, brukar finnas adress på vårdcentralens/sjukhusets hemsida.

  • Anna60

    Jag hade gått dit med en påse fikabröd till HELA personalen på avdelningen, den dagen jag varit där på mitt sista besök. Det skulle annars kännas obekvämt för din läkare. De gör sitt jobb, och vissa (som din) är bättre lämpade än andra. Men en påse fikabröd är inte så himla personligt och brukar uppskattas.

  • nirakanna2

    Gåvor av ringa värde får tas emot i samband med avslut av en behandling/vårdomgång eller vad man kallar det, men jag tänker att ert fint kort med ett genomtänkt tack är det finaste man kan få.

  • Almina

    Ett fint kort där du beskriver vad hon har betytt tror jag hon skulle uppskatta. Och om du vill ge något håller jag med om att fikabröd till hela personalgruppen passar bra.

  • Stårschan

    Det här kan låta töntigt och gammeldags, men är inte det här ett ypperligt läge för "Dagens ros" i lokaltidningen?

  • Madida

    Tack för era svar :)

    Jag vet att hon "bara gör sitt jobb" men hon är förbaskat bra på det och sånt ska uppmärksammas tycker jag. Vi är annars generellt så bra på att klaga och vi borde bli lika bra på positiv feedback. Tror det får bli ett kort med ett genuint tack :)


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Carabellis kusp
    Madida skrev 2017-11-20 20:03:28 följande:

    Tack för era svar :)

    Jag vet att hon "bara gör sitt jobb" men hon är förbaskat bra på det och sånt ska uppmärksammas tycker jag. Vi är annars generellt så bra på att klaga och vi borde bli lika bra på positiv feedback. Tror det får bli ett kort med ett genuint tack :)


    Jag gör bara mitt jobb som tandläkare, men blir alltid väldigt rörd när någon patient säger det. Idag sa en patient att jag ?fan var den bästa tandläkare hen haft?. Naturligtvis kändes det fint att ha skapat förtroende och gjort en patient nöjd. Det tror jag säkert att din läkare också skulle känna! Bara verbal bekräftelse är tillräckligt många gånger.
Svar på tråden Hur tacka läkaren?!