• Izziecutie

    Få bostads hjälp av socialen

    Hej, jag är 20 år gammal och har nuvarande inget jobb och utbildningen jag har kan jag inte jobba med eftersom de va skadligt för mig att jobba som så har inte direkt någon utbildning förutom den utbildning till jobb jag inte kan ta så får inga jobb just nu, har flyttat lite här och där lite då och då, ibland till min syster eller till min halv lilla syster osv för jag klarar inte av att bo hemma längre, har en styvpappa som mobbar mig i princip och bara idag så hota han att polisanmäla mig och slå ned mig för jag råkade beställa 2 saker på hans konto som jag märkte va hans konto så jag försökte avbryta ordern, men han hota ändå med att polisanmäla och slå ner mig om jag behöll sakerna när de kom i posten, och vet inte om jag kan bo med min mammas kille om han går runt o mobbar och hotar att slå ned mig, så undra om någon här vet om socialen kan hjälpa en så man kan få eget boende på något sätt? all hjälp uppskattas, tack Obestämd


    Izzie Malmberg
  • Svar på tråden Få bostads hjälp av socialen
  • Carambolan

    Vad är det för utbildning du har? Det kanske går att dra nytta av den till att jobba med något närliggande som inte är skadligt.

Svar på tråden Få bostads hjälp av socialen