• Anonym (Umm... weird)

    Optikern tog bort halva receptet ju?!

    Jag har problem med att se nära och läsa dvs ålderssyn. Jag har också astigmatism och behöver lite korrektion på långt håll. Jag fick progressiva som inte funkade och då gav optikern mig nya där hon hade tagit bort astigmatism-cylindern och avståndskorrigeringen så kvar blev bara läsdelen. Kalla mig galen men är det inte väldigt märkligt att ta bort typ halva receptet?!

  • Svar på tråden Optikern tog bort halva receptet ju?!
  • Anonym (Umm... weird)
    Tofflans skrev 2017-11-22 07:24:23 följande:
    Fast funkar dom nya är det väl inte konstigt?
    Men hur kan man säga att det funkar när man har tagit bort två tredjedelar? Det är som att beställa en ost-och skinksmörgås och så tar kocken bort osten och skinkan och serverar en fralla med lite smör på bara och hävdar att det är samma sak vilket det ju naturligtvis inte är. Det kan ju inte vara bra för min syn att optikern tar bort flera delar av mitt recept för att få det att fungera.
  • Långbenopluto
    Anonym (Umm... weird) skrev 2017-11-22 14:59:38 följande:
    Men hur kan man säga att det funkar när man har tagit bort två tredjedelar? Det är som att beställa en ost-och skinksmörgås och så tar kocken bort osten och skinkan och serverar en fralla med lite smör på bara och hävdar att det är samma sak vilket det ju naturligtvis inte är. Det kan ju inte vara bra för min syn att optikern tar bort flera delar av mitt recept för att få det att fungera.
    Jo, det kan vara bra. Testa dom och se om det är bra eller inte.
  • Anonym (///)
    Tofflans skrev 2017-11-22 15:34:54 följande:
    Jo, det kan vara bra. Testa dom och se om det är bra eller inte.
    Du har ingen astigmatism, eller hur? För i så fall hade du inte skrivit något så korkat.
  • Anonym (///)

    TS, kan det vara så att optikern tänker att du ska ha två olika par glasögon att alternera mellan?

  • Anonym (Umm... weird)
    Anonym (///) skrev 2017-11-22 16:17:24 följande:
    TS, kan det vara så att optikern tänker att du ska ha två olika par glasögon att alternera mellan?
    Nej, jag köpte ett par progressiva så jag ska ha dom hela tiden är det tänkt.
  • Anonym (Hur allvarligt)

    Hur allvarligt är brytningsfelet? Jag hade lite på ena ögat och mycket på det andra, optikern sa att ett så litet fel inte är lönt att korrigera typ. Det kanske var så optikern gjorde? Tycker att det är konstigt att du inte fått veta något dock, kan du kontakta optikern och fråga?

  • Anonym (Umm... weird)
    Anonym (Hur allvarligt) skrev 2017-11-22 18:59:48 följande:
    Hur allvarligt är brytningsfelet? Jag hade lite på ena ögat och mycket på det andra, optikern sa att ett så litet fel inte är lönt att korrigera typ. Det kanske var så optikern gjorde? Tycker att det är konstigt att du inte fått veta något dock, kan du kontakta optikern och fråga?
    Jag har ingen aning om hur allvarligt det är för min optiker tycker inte att hon behöver berätta något om mitt synfel utan att jag bara ska ta glasögonen hon säger och vara tyst ungefär. Hon vill heller aldrig ge ut hela receptet utan ger bara ut delen hon har gjort, dvs receptet på glasögon med bara läsdelen, aldrig hela receptet. {#emotions_dlg.djavulsk} Jag ska byta optiker såklart nu när jag ska köpa nya den här gången men jag bara undrar hur sjukt det är att hon tar bort två tredjedelar av mitt recept?
Svar på tråden Optikern tog bort halva receptet ju?!