• Liwslust

    Mammabloggare som tar upp sex och samliv

    Har själv startat en mammablogg (Liws lust - www.liwslust.se) med fokus på sex och samliv, vilket jag tycker är väldigt viktigt som mamma. Jag vill helt enkelt belysa sex och samliv från en vanlig småbarnsmammas perspektiv. 

    Jag har försökt att hitta mammabloggar som berör ämnet sex och samliv, men det är inte helt lätt. 

    Så min fråga är om ni känner till några mammabloggare som faktiskt vågar beröra ämnet sex och samliv på ett seriöst och intressant sätt. Det borde väl vara ett ämne av stor vikt och stort intresse för fler mammor än mig? Glad
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Svar på tråden Mammabloggare som tar upp sex och samliv
  • Anonym (Dödslängtan)

    Det var ett riktigt snygg och inbäddat sätt att göra reklam för din blogg. Lycka till och hoppas FL inte avslöjar din reklam.

  • Liwslust

    Ja det kan man ju tycka kanske. Fast jag är faktiskt genuint intresserad av att hitta mammabloggar som tar upp sex. Det är inte speciellt lätt. 

    En mammablogg som faktiskt gjort det är Hej Hej vardag som hade en sexvecka för snart 2 år sen. :)
    blogg.amelia.se/hejhejvardag/2016/01/26/tisdagstips-mer-lasning-efter-sexveckan/
    Fantastiskt bra blogg i övrigt också. Så den kan jag verkligen rekommendera.

    Jag återkommer om jag hittar någon annan bra...


    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Anonym (reklam)
    Anonym (Dödslängtan) skrev 2017-11-22 13:58:01 följande:

    Det var ett riktigt snygg och inbäddat sätt att göra reklam för din blogg. Lycka till och hoppas FL inte avslöjar din reklam.


    redan anmält tråden, bara anmälla alla sådana här direkt
  • Stårschan

    Det dröjer ju inte särskilt länge innan de små telningarna är läskunniga, och det är kanske inte så många mammor som är bekväma med att barnen (och deras kompisar) får möjlighet att läsa om mammas sexliv på nätet.

  • Liwslust
    Stårschan skrev 2017-12-01 13:28:23 följande:

    Det dröjer ju inte särskilt länge innan de små telningarna är läskunniga, och det är kanske inte så många mammor som är bekväma med att barnen (och deras kompisar) får möjlighet att läsa om mammas sexliv på nätet.


    Jo det har du förstås helt rätt i. Och det är ju därför jag själv inte är öppen med min identitet på bloggen. Samtidigt så är ju sex och samliv en stor bidragande orsak till att vi just är mammor. Glad


    Om man bara vore lite mer återhållsam och med glimten i ögat så borde man kanske kunna klämma in lite reflektioner i det ämnet också. Eller så kan man ju hålla sig anonym om man nu vill det.

    Men som du säger så har du nog satt fingret på varför det är så svårt att hitta dessa bloggar.


    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
Svar på tråden Mammabloggare som tar upp sex och samliv