• Anonym (Jag)

    Hade ni fått ta in på hotell?

    Hade er partner accepterat om du säger att du vill ta in själv några dagar på hotell och hen då blir ensam med barnen? Ett hemmavarande barn och två i skolan som behöver lämnas och hämtas, så hen hade fått ta ledigt eller jobbat hemifrån.

    Jag känner verkligen att jag behöver det, maken är negativ.

  • Svar på tråden Hade ni fått ta in på hotell?
  • Anonym (Självklart)

    Ja aboslut, om det var nått som jag verkligen behövde och ekonomi fanns. Dock hade jag nog lagt det först och främst på en helg just för att slippa att partnern ska behöva ta ledigt.

  • Påven Johanna II

    Ja, utan vidare. Men något sådant - av sådana anledningar - har jag inte känt mig i behov av. Det tycks mig som ett bättre alternativ att inrätta vardagslivet på ett sätt man orkar med och kan vara nöjd med än att göra panikartade korta stödåtgärder som kanske inte räcker särskilt länge. 

  • Stårschan

    Det har jag gjort då och då under alla år, men aldrig mitt i veckan om det inte varit jobbrelaterat. Egentid för nöjes skull har alltid varit på helgen.

    Har du tänkt göra något speciellt med någon, eller vill du bara fly fältet på egen hand?

  • Anonym (Jag)

    Vill helst ha lite längre än en helg dock, tar ett tag bara att åka dit.

  • Anonym (Jag)
    Stårschan skrev 2017-11-22 12:40:31 följande:

    Det har jag gjort då och då under alla år, men aldrig mitt i veckan om det inte varit jobbrelaterat. Egentid för nöjes skull har alltid varit på helgen.

    Har du tänkt göra något speciellt med någon, eller vill du bara fly fältet på egen hand?


    Jag vill bara få vara själv med mina tankar ett tag. Få vila och fokusera lite på mig själv.
  • Anonym (oj)
    Anonym (Jag) skrev 2017-11-22 12:43:03 följande:
    Jag vill bara få vara själv med mina tankar ett tag. Få vila och fokusera lite på mig själv.
    Då hade jag som sambo vägrat låta dig åka. Herregud vad egoistiskt......
  • Anonym (Jag)
    Anonym (oj) skrev 2017-11-22 12:45:07 följande:

    Då hade jag som sambo vägrat låta dig åka. Herregud vad egoistiskt......


    Nu tror jag att du bara försöker provocera, men iaf, på vilket sätt är det egoistiskt att känna ett behov av atr få rå om sig själv?
  • Kjell2
    Anonym (Jag) skrev 2017-11-22 12:28:20 följande:

    Hade er partner accepterat om du säger att du vill ta in själv några dagar på hotell och hen då blir ensam med barnen? Ett hemmavarande barn och två i skolan som behöver lämnas och hämtas, så hen hade fått ta ledigt eller jobbat hemifrån.

    Jag känner verkligen att jag behöver det, maken är negativ.


    Vi har båda gjort motsvarande, dock ej hotell. Däremot lagt det i tid så det inte belastar partnern mer än nödvändigt, t ex ta ledigt från jobb.
Svar på tråden Hade ni fått ta in på hotell?