• Krullet89

    Chefen nekade havandeskapspenningen

    Hej!!

    Jag är i v 25 snart , blev från igår sjukskriven 50%. Dels pga rygg och bäcken insufficiens o dels pga skada i foten sen tidigare. Jag jobbar som ssk och vi ha haft det otroligt tufft sista tiden o underbemannade. I min tjänst ingår sektionsledarskap när detta hinns med. Inför min ledighet har jag gjort klart alla mina admin uppdrag för att kunna gå i v 32.

    Idag bad jag min chef fylla i blanketten för graviditetspenning/havandeskapspenning. Får tillbaka blanketten att ja kan bli omplacerad o göra admin uppg... blev jätte upprörd för det första har jag inget kvar o göra som admin, för det andra så står det redan nu i min sjukskrivning att ja varken kan stå längre stunder eller sitta längre stunder...

    Va ska ja göra? Snälla ge mig råd ja känner mig helt knäckt... i mitt jobb ingår att gå från sittande till stående snabbt, springa in till olika rum snabbt, sitta på huk på golvet för positionering av patienter tunga lyft o drag, jour tjänstgöring hot o våld ja you name it!

  • Svar på tråden Chefen nekade havandeskapspenningen
  • Kerubmamman

    Om du inte klarar av att jobba med adminuppgifter så måste du diskuterad utökad sjukskrivning med din läkare. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Krullet89

    Ja, jag får väl gå den vägen. Min sjukskrivning går ut mitten av december..

    luften gick ur mig idag. Ja är i v 24 o knappt så jag klarar av mitt jobb hur hade hon tänkt sig om ngr veckor då...

  • Carambolan

    Men det är väl inte hennes fel. Administration är inte uppgifter som brukar klassas som tunga eller farliga nog för havandeskapspenning utan om det är för tungt så ska du vara sjukskriven. Men se till att chefen tills dess faktiskt omplacerar dig och inte ger dig andra tyngre uppdrag när kontorsjobbet är slut.

  • Krullet89