• Anonym (Politisk rebell & kristen)

    Vem vinner valet 2018 tror ni?

    Ja som frågan lyder, vem tror ni vinner valet? och vad får det för konsekvenser?
    Vem kommer just ni rösta på och varför?
    För mig blir det antingen Kristna värdepartiet, Moderaterna eller SD. Men helvetet fryser till is innan jag någonsin röstar på sossarna igen. Gjorde det då jag var 18 år 2002 då jag trodde det var ett fint parti med bra värderingar. Men efter att ha varit i deras första maj tåg något år senare så såg jag hur starkt anti Israeliskt och antisemitiska de var och sedan dess har jag aldrig deltagit i ett första maj tåg.
    Om t ex SD skulle vinna, skulle Sverige vara demokratiskt nog att ge dem rätten att bestämma och styra landet? eller skulle det bli upplopp på gator och ramaskri och alla skulle vägra samarbeta med dem, lite i sandlåde nivå som jag sett debatterna hamna i numera på svt2. Som i Robin Hood.. Fast på bästa sändnings tid:D





  • Svar på tråden Vem vinner valet 2018 tror ni?
  • Anonym (Liberal konservativ)

    Jag röstade på miljöpartiet och kommer aldrig någonsin göra det misstaget igen efter att ha jobbat med flyktingar under lång tid nu. Ingen av dem är riktiga flyktingar, de är oerhört förmögna, har mer pengar att röra sig med än jag och de reser fram och tillbaka mellan Syrien och Sverige. Flydde gjorde de från Saudiarabien, Dubai, mm, där de varit bosatta och jobbat. Men de passade på når Sverige bjussade på PUT till alla syrier.

    Jag är övertygad om att SD kommer att få 40 procent i valet 2018.

    Jag är dock inte säker på att de klarar av att vända Sverige på rätt köl. Men jag tror att svenskarna har slutat låtit lura sig nu och samtliga partier kommer att få en käftsmäll när de inser hur många som kommer att straffa dem med att rösta på SD.

  • Anonym (Aska)

    Jag tror att Socialdemokraterna kommer att bilda regering man har gjort ett bra jobb denna mandatperiod.

  • Anonym (??)
    Anonym (Liberal konservativ) skrev 2017-11-23 00:02:54 följande:

    Jag röstade på miljöpartiet och kommer aldrig någonsin göra det misstaget igen efter att ha jobbat med flyktingar under lång tid nu. Ingen av dem är riktiga flyktingar, de är oerhört förmögna, har mer pengar att röra sig med än jag och de reser fram och tillbaka mellan Syrien och Sverige. Flydde gjorde de från Saudiarabien, Dubai, mm, där de varit bosatta och jobbat. Men de passade på når Sverige bjussade på PUT till alla syrier.

    Jag är övertygad om att SD kommer att få 40 procent i valet 2018.

    Jag är dock inte säker på att de klarar av att vända Sverige på rätt köl. Men jag tror att svenskarna har slutat låtit lura sig nu och samtliga partier kommer att få en käftsmäll när de inser hur många som kommer att straffa dem med att rösta på SD.


    Man flyr inte för att man har mycket pengar. Att vara flykting är ju inte detsamma som att man är fattig. Under ett krig eller vid en naturkatastrof kommer ingen människa undan bara för man har pengar. Titta på tsunami katastrofen 2004. Om man tänker utifrån en naturkastrof då.
  • Anonym (Liberal konservativ)
    Anonym (??) skrev 2017-11-23 00:24:07 följande:

    Man flyr inte för att man har mycket pengar. Att vara flykting är ju inte detsamma som att man är fattig. Under ett krig eller vid en naturkatastrof kommer ingen människa undan bara för man har pengar. Titta på tsunami katastrofen 2004. Om man tänker utifrån en naturkastrof då.


    Nej, en familj som flyr från krig och bomber kan vara förmögna, och då kan de välja flyktsätt som är säkrare än gummibåtar, som ett fall, en lyxyacht de betalade för.

    Men jag pratar om de syrier som under de senaste åren varit bosatta med hus och jobb i Saudiarabien, Dubai, Mm som tagit sitt pick och pack och åkt till Sverige och sökt asyl och sagt att de flytt från kriget i Syrien. De har inte varit i Syrien under hela krigstiden utan i trygghet i länder runt om. Här i Sverige sitter de i egna lägenheter och väntar på PUT så att de kan åka tillbaka till Syrien och de lånder de varit verksamma i. Många har företag de måste sköta i Syrien. Jag träffade en kvinna som var kvar i Syrien, men hon reste flera gånger per år mellan Syrien och Sverige för att hälsa på sina barn och barnbarn som ?flytt? hit, dvs migrerat. Det var aldrig några problem för henne att vara kvar i Syrien, bodde i Lathakia som inte är krigsdrabbat.

    Men vi betalar förstås för alla dessa ekonomiska migranter. Medan det sitter riktiga flyktingar, kvinnor och barn fast i hemska flyktingläger, fattiga och utan minsta chans att hyra en yacht för att ta sig till bästa bidragslandet. Jag hade hellre lagt mina skattepengar på de människorna. Jag har vänner som åker och jobbar som läkare och hjålper till i dessa läger, de är mina hjältar, önskar jag kunde lämna mina barn och åka och göra en insats jag med.

    För dem som är intresserad, läs mer på www.meritwager.nu

    Det är meningen att vi ska hjälpa flyktingar som flyr krig och nöd ju.
  • Anonym (Liberal konservativ)

    Merit Wager om Syrier som söker asyl fastän de är bosatta i trygga länder:

    meritwager.nu/allmant/en-migga-alltsa-beviljar-vi-permanenta-uppehallstillstand-till-syrier-pa-grund-av-kriget-kriget-trots-att-de-inte-ar-bosatta-i-syrien-och-inte-pa-nagot-satt-berors-av-kriget/

    meritwager.nu/uncategorized/en-migga-vi-beviljar-asyl-till-syrier-som-om-de-hade-skyddsbehov-gentemot-ett-land-de-inte-ens-ar-bosatta-i-och-darmed-alltsa-inte-har-skyddsbehov-gentemot/

Svar på tråden Vem vinner valet 2018 tror ni?