• Anonym (TS)

    Nära nu

    Sååå nära nu att min skuldsanering går igenom. Efter år av kämpande så ska jag kanske äntligen få leva ett bättre liv.

  • Svar på tråden Nära nu
  • Anonym (Herregud)
    Frontline skrev 2017-11-23 21:51:40 följande:

    Varför behöver du det för?

    Hur mycket gäller det?


    Dum fråga!!! Allt för att få chansen att hacka på någon. Grattis TS håller själv med att få ordning på mina skulder
  • Frontline
    Anonym (Herregud) skrev 2017-11-23 22:56:27 följande:
    Dum fråga!!! Allt för att få chansen att hacka på någon. Grattis TS håller själv med att få ordning på mina skulder
    Är väl ingen dum fråga..
    Kan jag som har miljonlån på hus bara så där bli skuldsanerad vore det ju skitbra..

    Har jag ett lån på flera miljoner som jag klarar av borde dom som har en skuld på 1 miljon klara av det eller hur?
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Du vet inte)
    Frontline skrev 2017-11-23 23:10:24 följande:
    Är väl ingen dum fråga..
    Kan jag som har miljonlån på hus bara så där bli skuldsanerad vore det ju skitbra..

    Har jag ett lån på flera miljoner som jag klarar av borde dom som har en skuld på 1 miljon klara av det eller hur?

     


    Ja, du har ju fått beviljat ett bostadslån för att du har ekonomiska resurser för det? 


    Det är vanligt att människor hamnar i ekonomiska krislägen i livet pga missbruk, depression, fel partner, brott eller skilsmässa. Ibland har vissa skulder där det inte täcker sin inkomst varje månad och det är väldigt lätt att hamna i lånefällan och ta nya lån.Tillslut hamnar man hos KF och där tickar räntor och avgifter varje månad. Det är då svårt att få ett slut om skulderna är tillräckligt höga för själva amorteringen är i räntor. 


    Så nej det är skillnad på att ha ett bostadslån och amortera hur fritt man vill än att ha skulder där man bara betalar räntor. Jag tror säkert TS hade velat ha ditt bostadslån istället oavsett om hon inte hade fått huset till sitt värde. Men själva skulden skulle minska betydligt fortare än Kronofogdens skulder!


    Så grattis och lycka till TS. Detta är du värd!

  • Anonym (Herregud)
    Frontline skrev 2017-11-23 23:10:24 följande:

    Är väl ingen dum fråga..

    Kan jag som har miljonlån på hus bara så där bli skuldsanerad vore det ju skitbra..

    Har jag ett lån på flera miljoner som jag klarar av borde dom som har en skuld på 1 miljon klara av det eller hur?


    Du borde läsa på vad en skuldsanering innebär, det är inte så att dem sanerar bort skulder över en natt och sen står man fri, man lever på existensminimum i 5 år
  • Anonym (Fortsätt!)

    Ja, fortsätt att vara glad! Du kommer att få det så mycket bättre på alla sätt och vis! Och du kanske rent av börjar att spara en slant, fast du är på skuldsanering! Lycka till!

  • Frontline
    Anonym (Herregud) skrev 2017-11-23 23:42:22 följande:
    Du borde läsa på vad en skuldsanering innebär, det är inte så att dem sanerar bort skulder över en natt och sen står man fri, man lever på existensminimum i 5 år
    Suck jag vet att man lever på existensminimum i 5 år..
    Men om man opponerar att jag amorterar så mycket jag bara kan i 13 år som det ser ut nu och därefter lever nästan på samma sätt som existensminimum
    Så skulle jag gärna redan nu köra på det..
    Är viss skillnad på 13 år och 5 år..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Hejadig)

    Grattis! Förstår känslan. Fick själv ett stort arv efter min mormor som räckte till mina skyhöga skulder hos kronofogden. Känslan att vara skuldfri är grym!

  • Anonym (TS)

    Tack snälla ni. Fick det klubbat och klart i fredags.

  • Anonym (TS)
    Frontline skrev 2017-11-23 23:10:24 följande:

    Är väl ingen dum fråga..

    Kan jag som har miljonlån på hus bara så där bli skuldsanerad vore det ju skitbra..

    Har jag ett lån på flera miljoner som jag klarar av borde dom som har en skuld på 1 miljon klara av det eller hur?


    Ja du....var tacksam att livet är gott mot dig, att du har inkomst och är frisk. Du kommer att förstå en dag om du drabbas av en motgång och då är nog även du tacksam att det finns hjälp att få.
Svar på tråden Nära nu