• Gnomiz

    Köpa paket med åldersgräns?

    Jag har hämtat paket innan även om jag är 13 med id kort. Dock ska jag beställa en produkt från internet som är säker men kommer dom då tvinga att jag har med en förälder? Paket är en luftpistol som jag endast ska använda att sikta med på föremål och inte människor. Har ett luftgevär i sommarstugan vilket i princip är mitt eftersom jag är den ända som använde den.

    Frågan e då, kommer dom kolla åldern på paketet och jag lyckas använda mina föräldrars person nummer? Känns lite sketchy men det är nåt jag behöver som försvar och som en träning hemma. Jag och mina kompisar utforskar konstiga ställen som idag då vi stötte på en stor grupp av tält med hemlösa precis bredvid en övergivet hus vi skulle upptäcka. Känns lite tryggare med en luftpistol då som jag såklart är gömd och inte i fickan utan mer längst ner i väskan under en massa kläder. Kommer dom på macken se att det inte är min ålder på grund av person nummret eller kan jag hämta ut den utan problem bara jag beställer med mitt namn?

  • Svar på tråden Köpa paket med åldersgräns?
  • Frontline

    Står väl på sida vilken ålder det krävs..
    Förmodligen 18 år vilket jag hoppas det är..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Köpa paket med åldersgräns?