• Misszandra

    BF juli/augusti 2018

    Hejsan allihopa!

    Jag plussade för några dagar sen och är beräknad till slutet av juli men kan ju lika gärna bli augusti. Häng gärna på om du vill!

    Lite om mig, har en son på snart 16 månader. Han föddes 1 augusti 2016 så det blir väldigt tätt med deras födelsedagar. Denna graviditet var inte planerad men vi har väl tänkt "skulle det hända så är det välkommet" min sambo tog det mycket bättre än mig, han blev överlycklig och berättade för sin familj direkt, jag blev också glad, mest chockad men absolut glad. Tänker mer "hur ska detta gå, storebror är fortfarande liten, jag vill börja plugga, har sökt in till skola" men man får väl ta det som det kommer. Alla hormoner gör ju en lite smått galen och känslosam Tyst

    Berätta gärna lite om dig själv!Glad

  • Svar på tråden BF juli/augusti 2018
  • 3hjärtan

    2 år mellan blir ju perfekt!

    Grattis!

    Jag har också bf slutet av juli/början aug.

    Har 3 barn sen tidigare.

  • Khaleesi85

    Har bf runt 2/8. Är barn nr.4, första gemensamma med maken så hoppas allt går vägen den här gången.

  • Lis88

    Hej! Jag plussade för några dagar sedan och beräknar det till början på augusti. Har inga barn sedan tidigare men är 28 år, har hus, sambo och fast jobb så detta känns som nästa steg. Vi har försökt ganska länge och jag har haft svårigheter med att bli gravid så blev sjukt förvånad och har nog ännu inte riktigt förstått det, men jätteglad ????

    Eftersom det är första gången så har jag mycket funderingar och lyssnar gärna på andra mer erfarna. Har ni några symptom så här tidigt? Jag har som mensvärk, från och till. Och svagt illamående på kvällen. Är inte alls sugen på sötsaker och onyttigheter på samma sätt som jag brukar utan tar hellre en frukt - det var så jag först misstänkte att något inte var som det brukar ????

  • Lis88

    Oj smileysar fungerar inte ser jag nu, blir bara frågetecken vilket gör att jag framstår som ganska frågande till min graviditet, haha...

  • Khaleesi85
    Lis88 skrev 2017-11-26 14:13:28 följande:

    Hej! Jag plussade för några dagar sedan och beräknar det till början på augusti. Har inga barn sedan tidigare men är 28 år, har hus, sambo och fast jobb så detta känns som nästa steg. Vi har försökt ganska länge och jag har haft svårigheter med att bli gravid så blev sjukt förvånad och har nog ännu inte riktigt förstått det, men jätteglad ????

    Eftersom det är första gången så har jag mycket funderingar och lyssnar gärna på andra mer erfarna. Har ni några symptom så här tidigt? Jag har som mensvärk, från och till. Och svagt illamående på kvällen. Är inte alls sugen på sötsaker och onyttigheter på samma sätt som jag brukar utan tar hellre en frukt - det var så jag först misstänkte att något inte var som det brukar ????


    Grattis :) vad härligt.

    Har också mensvärk (växtvärk) och lite illamående till och från går bara väntar på mer symptom så det känns på riktigt, men när det väl kommer vill man bara slippa det
  • Misszandra
    3hjärtan skrev 2017-11-25 20:51:18 följande:

    2 år mellan blir ju perfekt!

    Grattis!

    Jag har också bf slutet av juli/början aug.

    Har 3 barn sen tidigare.


    Tack och grattis till er också! :) 

    Jaa, vi får hoppas det. Har en liten vilding här hemma men allt löser sig med rätt inställning! :) 
  • Misszandra
    Khaleesi85 skrev 2017-11-25 22:05:43 följande:

    Har bf runt 2/8. Är barn nr.4, första gemensamma med maken så hoppas allt går vägen den här gången.


    Grattis till er! :) Det får vi verkligen hoppas, vad roligt att ni vill följas åt!
  • Misszandra
    Lis88 skrev 2017-11-26 14:13:28 följande:

    Hej! Jag plussade för några dagar sedan och beräknar det till början på augusti. Har inga barn sedan tidigare men är 28 år, har hus, sambo och fast jobb så detta känns som nästa steg. Vi har försökt ganska länge och jag har haft svårigheter med att bli gravid så blev sjukt förvånad och har nog ännu inte riktigt förstått det, men jätteglad ????

    Eftersom det är första gången så har jag mycket funderingar och lyssnar gärna på andra mer erfarna. Har ni några symptom så här tidigt? Jag har som mensvärk, från och till. Och svagt illamående på kvällen. Är inte alls sugen på sötsaker och onyttigheter på samma sätt som jag brukar utan tar hellre en frukt - det var så jag först misstänkte att något inte var som det brukar ????


    Stort grattis! :) Spännande! ibland kan det nog ta lite tid utan några konstigheter, man måste ju pricka rätt dag, annars är det ju länge tills nästa tillfälle. Men hur som, grattis igen och roligt att ni vill följas åt. 

    Har du frågor, och jag kan svara så gör jag gärna det. Inte så himla längesen jag var gravid förra gången xD

    jag har också molvärk, inget illamående än men ont som tusan i brösten. Och värken i magen är från och till, ibland gör det riktigt ont och ibland känner jag inget alls. 
  • Gáhttuo

    Hej allihopa! Hänger gärna med i denna tråd :) Precis som tjugofemton här ovan så plussade jag i fredags och bf borde bli 5e augusti! Första försöket och första barnet så jag är helt lyrisk samtidigt som jag är livrädd att det ska sluta i missfall.

    Började ha ömma bröst och vara illamående ca en vecka efter ägglossningen och det håller i sig än, inte så att jag kräks utan bara lite smått illamående då och då (mest då blodsockret är lågt antar jag). Har även varit sjukt törstig, men vet inte om det har med allt att göra. Nu känner jag av växtvärk och det sticker till ibland. Känns verkligen spännande med allt som händer i kroppen! :D

    I övrigt så har jag sambo, hus och fast jobb så det är bara en pusselbit som fattas nu!

Svar på tråden BF juli/augusti 2018