• Rebecka F

    Tråkigt?

    Jag hör många invandrare som säger att vi(svenskarna) är tråkiga , att vi umgås inte mycket med varandra , att vi är icke sociala.

    Vad tycker ni? Har de rätt?

  • Svar på tråden Tråkigt?
  • Nedrak

    Vem avgör vad som är roligt? Jag tycker det är roligt att se på dokumentärer om historien då jag har ett starkt intresse för sånt,eller om biologi eller evolution hos växter =P

    Jag tycker det är ganska tråkigt med folk som inte kan respektera att andra kanske inte är super sociala hela tiden

  • Nedrak

    Min flickvän tycker det är tråkigt med tv spel jag tycker det är tråkigt med stickning hon brukar sitta bredvid mig och sticka när jag spelar,  vem har roligt?

  • SaraaaSööt

    Ja visst är det väl sant och lägger ingen mer värdering i det, beror ju helt enkelt på vad man gillar. Invandrare är generellt socialare och öppnare som personer och familjebanden är viktiga att hålla, på gott och ont. Händer det något blir alla inblandade och gruppen är viktigare än individen. Har liksom alltid dörren öppen för alla och hjälpsamma när man behöver något. Ligger en heder i att ta hand om familjen, grannen och den okände resaren.

    Svensken generellt håller mer på ?ensam är stark? och ?tänk på dig själv och skit i andra?. Tystlåtna, blyga och konflikträdda gör det inte enklare. Dom är även väldigt tunnelseende och ser saker ur en dimension ,lite svart-vitt, istället för se saker ur olika perspektiv och infallsvinklar vilket gör att dom ofta upplevs som insnöade och enkla.

Svar på tråden Tråkigt?