• Anonym (Besviken)

    Vårdadministratör

    Sökte till utbildningen vårdadministratör inför våren 2018, var på urvalsprov 1 i förra veckan och skulle få svar mellan måndag och onsdag den här veckan. Har inte fått svar än och misstänker att jag inte gick vidare, det var många sökande (hörde att det var så många som 500). Men hur som helst utförde jag ett webbaserat test som räknas helt och hållet på poäng, varav jag fick 373 av 461 poäng. Jag får detta till 80,9%, är det ett dåligt resultat? Är det rimligt att jag inte gick vidare i uttagningen?

  • Svar på tråden Vårdadministratör
  • Fru Darcy

    Det beror väl helt och hållet på vad de andra sökande fått för resultat?

    Har många fått högre poäng än du så blir du ju inte antagen.

  • Anonym (Besviken)
    Fru Darcy skrev 2017-11-29 16:13:00 följande:

    Det beror väl helt och hållet på vad de andra sökande fått för resultat?

    Har många fått högre poäng än du så blir du ju inte antagen.


    Det förstår jag givetvis, men det var inte min fråga, min fråga var om mitt resultat var dåligt.
  • Anonym (Denise)

    Jättebra resultat! Jag fick 75% och gick vidare till nästa steg. Fick mejlet idag. Misstänker att du oxå har fått det nu? :)

  • Anonym (Besviken)
    Anonym (Denise) skrev 2017-11-29 23:33:05 följande:

    Jättebra resultat! Jag fick 75% och gick vidare till nästa steg. Fick mejlet idag. Misstänker att du oxå har fått det nu? :)


    Jo, det kom vid 17.30! Tjöt av glädje, haha! Trodde det var helt kört! :)
  • Anonym (Denise)

    Underbart! Har du bokat in tid för nästa delprov? Krångligt med kameran som ska filma bakifrån..

  • Anonym (Besviken)
    Anonym (Denise) skrev 2017-11-30 08:05:45 följande:

    Underbart! Har du bokat in tid för nästa delprov? Krångligt med kameran som ska filma bakifrån..


    Jo, jag bokade in på onsdag till veckan :) Tycker det verkar krångligt med extra kameran, vilket stressmoment! Vilken dag ska du göra prov 2? :)
  • Anonym (Denise)

    Verkligen! Skönt att man kan prova så det fungerar imorgon i alla fall. Har bokat in mig till måndag eftermiddag. Pirrigt! :)

  • Anonym (Besviken)
    Anonym (Denise) skrev 2017-11-30 14:28:22 följande:

    Verkligen! Skönt att man kan prova så det fungerar imorgon i alla fall. Har bokat in mig till måndag eftermiddag. Pirrigt! :)


    Hör gärna av dig hur du tyckte det gick :)
  • neverpreggo

    Vad är det för typ av test? Intresserad av utbildningen :)

Svar på tråden Vårdadministratör