• mysb0ll

    Skulle ni gå på barnkalas på Nyårsdagen?

    Jag har en son som är född första dagen på året och vi brukar alltid åka iväg till  Leos lekland och sedan äta lite tårta när vi kommer hem, då dom brukar ha öppet den dagen. Han tycker det är jätte kul men har börjat efterfråga kompiskalas. Så i år när han fyller 5 år så funderar vi på att boka ett kalasrum på Leos och ha ett riktigt kompiskalas där.

    Det vore kul att ha det på hans födelsedag men förstår också att det går att ha nån helg senare. Är bara nyfiken, skulle ni kunna gå på ett barnkalas på nyårsdagen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni gå på barnkalas på Nyårsdagen?
  • Frontline

    Jag skulle inte gå, men om mitt barn var bjuden och det var gångavstånd så skulle han gärna komma..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Stårschan

    Nej, vi hade inte kommit. Är alltid bortresta över storhelgerna, och ett barnkalas på nyårsdagen hade inte varit anledning nog för oss att stanna hemma. Ta det veckan efter istället.

  • Duckan

    Finns väl inga hinder för det om man är hemma, men jag hade nog lagt kalaset helgen efter tror jag.

  • Jemp

    Ja (förutsatt att vi var hemma). Tänker att de flesta småbarnsföräldrar storfestar väl inte direkt?

  • Cecese

    Nej absolut inte. Barnen kommer aldrig i säng före tidigast 3 på natten så vi sover länge och nyårsdagen brukar gå ut på att slappa i myskläder. 

  • LaFontaine

    Nej, det hade vi inte gjort. Vem orkar ens anordna kalas på nyårsdagen?

    Jag fyller år på julafton och har aldrig haft kompiskalas på födelsedagen. Däremot har vi alltid haft närmaste familjen och vänner (och i många år i min bästis) som kom på förmiddagen. Kompiskalas har fått vänta tills terminen börjat igen.

  • Lucius Vorenus

    Min dotter fyller också år i början av januari och är det något som jag har lärt mig så är det att det är omöjligt att anordna barnkalas under jullovet.

Svar på tråden Skulle ni gå på barnkalas på Nyårsdagen?