• MAL01

    Mage V. 6 ??

    Hej alla därute!

    Jag är gravid med andra barnet. Tösen är född 2010.

    Jag har en liten nyfiken u från till er som har erfarenheter själva kring andra grav.

    Min mage har redan vuxit en del och kan inte ha mina jeans. Jag vet ju att det är

    Gaser och annat som utgör svullnaden men min mage är ganska stor. Jag känner också hur magen tar emot när jag böjjer mig ner och jag har ont i både rygg och höft.

    Kan magen synas såhär snabbt vid andra grav? Jag har extremt kraftiga symton denna gången också. Med mitt första hade jag nästan inget.

    Tack på förhand för era svar. Är så nyfiken på hur era andra grav. Va och kändes.

    Bild på bebismage nedan????

    Kram på er!

  • Svar på tråden Mage V. 6 ??
  • Carambolan

    Svullna tarmar som du säger. Livmodern är ju inte stor nog att sticka upp över blygdbenet ens Jag har varit förskonad från det i alla mina graviditeter för både första och tredje magen började synas mellan 20-25.

  • MAL01

    Ja det är ju min tanke också att det e tarmarna. Dock så "ser" man ju gravid ut och såhär tidigt vill man ju inte säga nåt till folk. Men får la försöka dra in den. Haha!

    Däremot har jag hört att man får mage tidigare och även kraftigare symtom vid andra grav. För att kroppen "kommer ihåg" liksom. Stämmer det eller är det den skröna?

  • InaLo

    Är också i Vecka 6 och min mage är också svullen. Detta är min 6:e graviditet och 4:e barnet så jag ver att svulnaden lägger sig. Tur att det är december och man kan ha stora, tjocka tröjor på sig.

  • EpicNurse

    Det lägger sig om ett par veckor när gaserna och svullnaden i tarmarna går ner! Det blir ofta så på alla i tidig graviditet men ännu mer på omföderskor eftersom kroppen reagerar mer och snabbare.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • MAL01

    Tack för era svar. Jag är nu i v. 13 och ska på första ultraljudet på tisdag. Magen växer och känner av mer nu att det börjar bli trångt ;). Min sambo och jag har pratat kring om det kan va tvillingar, dels oå grund av min mages storlek redan och för både på hans sida av släkten och min så finns tvillingar.

    Men vi får se. Huvudsaken är att barnet är friskt och växer som det ska sen får det bli som det blir. Hihi!

Svar på tråden Mage V. 6 ??