• pollydolly

    Min sambo ska till banken .....

    Min sambo ska till banken och ansöka om lån.

    Kan han och hans bankman kolla upp mina krediter???

    Vi har huslån tillsammans och tanken är att vi ska låna 200k på huset till en större renovering.

    Jag är livrädd att hans bankman kollar upp mig och ser min skuld. Känner att det är min sak, inte han och hans bankman...

  • Svar på tråden Min sambo ska till banken .....
  • gahadas

    Tycker det väldigt mycket känns din sambos sak om du har skulder han inte vet om i detta läget.

  • Carambolan

    Om huset är lågbelånat kanske de inte bryr sig, men är det ett gemensamt lån bör de kolla er båda.

  • pollydolly

    Vi har gemensamt lån på huset och det är såpass lågt lån att vi har inga problem med att ta ett nytt lån på huset. Detta blir också första gången vi lånar på huset. Vi båda har fast anställning samt bra löner. Jag sköter min kredit och betalar alltid in mer än vad som behövs. Aldrig varit hos inkasso. Eller något sådant. Men känns så onödigt detta för det kommer ta hus i helvete trots att ingen far illa av min kredit. Det är bara att han HATAR sådant!

  • pollydolly

    Jag kände att jag ville unna mig lite... tog ut svängarna lite mycket och krediten är uppe på 15.000! ???????????? Och jag har inte köpt en endaste grej det sista nu.

  • Carambolan

    Jaha, handlar det om så lite så lär bankmannen inte ens kommentera det även om de kollar. Det är så vanligt att konsumera på avbetalning idag...

  • pollydolly

    okej. Ja jag hoppas det inte tas upp på mötet han ska ha med bankmannen. För jag kan väl känna att min kredit ändå är under kontroll. Jag får hoppas på det bästa och jag kommer aldrig sätta mig i dennasituation igen. Helt enkelt!

  • Påven Johanna II
    pollydolly skrev 2017-12-03 11:41:21 följande:

    okej. Ja jag hoppas det inte tas upp på mötet han ska ha med bankmannen. För jag kan väl känna att min kredit ändå är under kontroll. Jag får hoppas på det bästa och jag kommer aldrig sätta mig i dennasituation igen. Helt enkelt!


    pollydolly skrev 2017-12-03 11:31:03 följande:

    Jag kände att jag ville unna mig lite... tog ut svängarna lite mycket och krediten är uppe på 15.000! ???????????? Och jag har inte köpt en endaste grej det sista nu.


    Du ger intryck av att vara förvånad över att skulden stigit och det är aldrig förenligt med att ha kontroll. 



  • pollydolly

    Nej den var på 21.000 för några månader sen. Hag håller med dug, i mitt sätt att skriva ser det inte alls ut som jag har kontroll. Skulle formulerat mig med att krediten är ?nere i? istället för uppe i. :/ Fel av mig.

  • pollydolly

    Jag unnade mig och tog ut svängarna och när jag såg över hur mycket det var var det totalt 21.000. Jag har sista 3 månaderna betalat tillbaka 5000. Jag har iallafall lärt mig att handla på kredit är inget roligt. Stress och ångest bara. Så första ich sista gången hag gör deta. Magsår och sömnlösa nätter är inget för mig.... så bort med skiten sen får väl sambon se sanningen. Jag får en utskällning utav dess like men gör aldrig om det.

  • Studentpappa

    Banken gör en kreditupplysning på er båda men det kommer ju ett brev till dig med resultatet inte din sambo. Där kommer din kredit att framgå, så det beror väl på om din sambo öppnar din post om det kommer fram.

    Har ni fasta jobb och bra löner borde du väl kunna betala av din kredit direkt kan man tycka annars kanske din sambo har fog för sin åsikt.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • äldreochklokare
    pollydolly skrev 2017-12-03 11:28:53 följande:

    Vi har gemensamt lån på huset och det är såpass lågt lån att vi har inga problem med att ta ett nytt lån på huset. Detta blir också första gången vi lånar på huset. Vi båda har fast anställning samt bra löner. Jag sköter min kredit och betalar alltid in mer än vad som behövs. Aldrig varit hos inkasso. Eller något sådant. Men känns så onödigt detta för det kommer ta hus i helvete trots att ingen far illa av min kredit. Det är bara att han HATAR sådant!


    Men varför har du hemlisar kring din ekonomi? Är det inte bättre att vara rak om det innan ha går till banken?
Svar på tråden Min sambo ska till banken .....