• Aikido

    Årets julvärdar

    Vilka är egentligen årets julvärdar?

    Såg presskonferensen men blev inte klokare. Har de skapat två CGI-karaktärer i år?

    Eller har jag inte koll på aktuella kändisar?

  • Svar på tråden Årets julvärdar
  • Carambolan

    Det är de som gjort Historieätarna, förrförra årets julkalender och den nya serien Bye bye Sverige som börjar på SVT nu på torsdag.

  • Dementoria
    Aikido skrev 2017-12-05 08:36:38 följande:

    Vilka är egentligen årets julvärdar?

    Såg presskonferensen men blev inte klokare. Har de skapat två CGI-karaktärer i år?

    Eller har jag inte koll på aktuella kändisar?


    Erik Haag och Lotta Lundgren. Hur har du kunnat missa dom, haha?! Dom är ju typ "överallt".
  • Aikido
    Carambolan skrev 2017-12-05 08:52:20 följande:
    Det är de som gjort Historieätarna, förrförra årets julkalender och den nya serien Bye bye Sverige som börjar på SVT nu på torsdag.
    Tack!

    Jag har uppenbarligen tittat för lite på TV de senaste åren.
  • Stårschan

    Varför är det en stor nyhet vilka som är julvärdar? Jag tycker att det är ungefär lika märkligt som om de skulle börja göra stora tidningsrubriker om vem som ska vara kommentator i nästa handbolls-VM. Antingen tittar man på TV då, och då tar man vad man får, eller så tittar man inte, och då bryr man sig ännu mindre.

  • Pope Joan II
    Stårschan skrev 2017-12-05 08:56:47 följande:

    Varför är det en stor nyhet vilka som är julvärdar? Jag tycker att det är ungefär lika märkligt som om de skulle börja göra stora tidningsrubriker om vem som ska vara kommentator i nästa handbolls-VM. Antingen tittar man på TV då, och då tar man vad man får, eller så tittar man inte, och då bryr man sig ännu mindre.


    De gör väl redan ganska braskande rubriker om sportkommentatorer? När Pops ersatte Jihde gick det ju inte precis spårlöst förbi.
  • Stårschan
    Pope Joan II skrev 2017-12-05 10:23:45 följande:
    De gör väl redan ganska braskande rubriker om sportkommentatorer? När Pops ersatte Jihde gick det ju inte precis spårlöst förbi.
    Hm. Jag lyckades åtminstone undvika det. (Men jag har faktiskt hört båda namnen, och har ansikte på åtminstone den ene).

    Ur led är tiden. Skvallerpressen - vad håller ni på med!?
  • Carambolan

    Vem som ska leda melodifestivalen eller att Bingolotto bytter programledare brukar ju vålla en del rubriker och upprörda känslor det också

  • Aikido
    Dementoria skrev 2017-12-05 08:55:33 följande:
    Erik Haag och Lotta Lundgren. Hur har du kunnat missa dom, haha?! Dom är ju typ "överallt".
    Jag tittar väl på "fel" program verkar det som. Kände mig verkligen som en fågelholk när jag fick se dem.
  • Aikido
    Stårschan skrev 2017-12-05 08:56:47 följande:
    Varför är det en stor nyhet vilka som är julvärdar? Jag tycker att det är ungefär lika märkligt som om de skulle börja göra stora tidningsrubriker om vem som ska vara kommentator i nästa handbolls-VM. Antingen tittar man på TV då, och då tar man vad man får, eller så tittar man inte, och då bryr man sig ännu mindre.
    Lite speciellt är det ändå med SVT:s julvärd. När beskedet sedan blev fördröjt och de sade någonting i stil med att det kommer att bli uppenbart varför det har dröjt blev jag än mer nyfiken. Föll för betet antar jag. När man till slut fick reda på det kändes det dock mest: Jaha?

    Ack Arne Weise...
  • Pope Joan II
    Aikido skrev 2017-12-05 14:21:10 följande:
    Jag tittar väl på "fel" program verkar det som. Kände mig verkligen som en fågelholk när jag fick se dem.
    Erik Haag var gift med och otrogen mot (den mycket dåliga författarinnan) Martina Haag. Han är numera tillsammans med sin historieätarkollega tillika julvärdinna Lotta Lundgren. De kommer förmodligen uppträda i vadmal och äta kanderade gethorn i direktsändning på julafton. 
Svar på tråden Årets julvärdar