• hfe8702

    dottern sov tillsammans med hunden

    min tjejkompis är en ensamstående mamma till en tjej på 18 mån, min tjejkompis har 2 stora dobermann(Muskelpaket). Nu berättade hon för mig när hon ringde att hon, dottern och sov tillsammans med hundarna i sängen inatt, ena hunden nere vid fötterna, andra hunden låg med barnet mellan frambenen troligtvis vaken större delen av natten(dottern i enbart blöja)

  • Svar på tråden dottern sov tillsammans med hunden
  • hfe8702

    inga problem alls, ville bara dela med mig, tyckte det lät gulligt. Vilka hundraser har ni som sover tillsammans med er i sängen?

  • sextiotalist

    Troligen den tryggaste placeringen för den flickan. Hundar brukar vara väldigt måna om sin flock och speciellt de mest sårbara och minsta.

  • hfe8702

    Tryggaste och blötaste :) Det märks så väl att hundarna älskar henne. Dom pussade/tvättade henne flitigt igårkväll :)

  • BossHoss
    hfe8702 skrev 2017-12-06 09:26:52 följande:

    min tjejkompis är en ensamstående mamma till en tjej på 18 mån, min tjejkompis har 2 stora dobermann(Muskelpaket). Nu berättade hon för mig när hon ringde att hon, dottern och sov tillsammans med hundarna i sängen inatt, ena hunden nere vid fötterna, andra hunden låg med barnet mellan frambenen troligtvis vaken större delen av natten(dottern i enbart blöja)


    Ser ingen fråga i detta?
  • Starka
    hfe8702 skrev 2017-12-06 09:40:44 följande:

    inga problem alls, ville bara dela med mig, tyckte det lät gulligt. Vilka hundraser har ni som sover tillsammans med er i sängen?


    Vi hade en 55kilos briard innan slutade med att vi köpte en 2.10 säng Hahaha nu har vi en lite cookerpoo på 4kilo(hade inte räknat med att hon skulle bli mindre än en katt men men) och hon tar nästan mer plats än stora donnan gjorde. Det finns inget mysigare än sova med vovve, visst blir de att man får byta sängkläder oftare osv men så värt det.
  • Fiinast1

    En dobermann ska inte sova med en 18 mån bebis! Vad är det för fel på folk? Oavsett hur fin din hund/hundar är så är det inte alls säkert att hunden inte kan nafsa morra åt bebis hundar är inga robotar och dessutom inte så najs att sova med 2 hundar och en liten bebis och ni som sover med hundar i sängen hur ofräscht! jag har själv en liten hund och bara tanken på vad hunden släpar med sig utifrån grus sand skit samt käkar rådjursskit och annat det vill man inte ha i sängen! Blää

  • BoerboelMama

    Förs


    hfe8702 skrev 2017-12-06 09:40:44 följande:

    inga problem alls, ville bara dela med mig, tyckte det lät gulligt. Vilka hundraser har ni som sover tillsammans med er i sängen?


    Vi har boerboels 70 kg plus, dom sover alltid med barnen. Äldsta dottern har vår stora hane följt sen hon var 4 månader och han 8 veckor. Och ja dom sover på varandra idag. ????
Svar på tråden dottern sov tillsammans med hunden