• tilde72

    Instagram och endast lägga ut text

    Jag har fråga vad det gäller Instagram.
    Hur gör jag om jag endast vill lägga ut en skriven text, dikt eller citat och inget foto med i mitt inlägg? Ska jag behöva hålla på att ta screenshot eller hur gör jag?

  • Svar på tråden Instagram och endast lägga ut text
  • Anonym (Josefin)

    Du kan ju använda någon fotoapp. Lägg in din text och spara ner som en bild och så lägger du upp den på Instagram.

  • tilde72
    Anonym (S) skrev 2017-12-06 22:45:39 följande:

    Du måste ha bild på instagram


    Tror faktiskt det ska funka utan bild också. Men hur är en annan fråga!
  • tilde72
    Anonym (Josefin) skrev 2017-12-06 23:01:31 följande:

    Du kan ju använda någon fotoapp. Lägg in din text och spara ner som en bild och så lägger du upp den på Instagram.


    Tack jag ska kolla! Vet du någon foto app? Och hur och vart sparar jag ned som en bild på telefonen?
  • Anonym (Josefin)
    tilde72 skrev 2017-12-07 11:20:16 följande:

    Tack jag ska kolla! Vet du någon foto app? Och hur och vart sparar jag ned som en bild på telefonen?


    Det finns massor, jag brukar använda PicsArt.

    Spara kommer upp som alternativ när du redigerat klart din bild. Den sparas då till ditt galleri där du också har foton och sånt.
  • tilde72
    Anonym (Josefin) skrev 2017-12-07 11:47:39 följande:

    Det finns massor, jag brukar använda PicsArt.

    Spara kommer upp som alternativ när du redigerat klart din bild. Den sparas då till ditt galleri där du också har foton och sånt.


    Tack! Ser att picsart finns flera varianter. Vilken är det som gäller för den du rekommenderar?
  • Anonym (Josefin)
    tilde72 skrev 2017-12-07 14:42:03 följande:

    Tack! Ser att picsart finns flera varianter. Vilken är det som gäller för den du rekommenderar?


    Det här är den jag använder

  • tilde72
    Anonym (Josefin) skrev 2017-12-07 21:55:42 följande:
    Det här är den jag använder
    Tusen tack! Det ska jag kolla på.
  • tilde72
    jessicasdikter skrev 2018-01-12 18:30:45 följande:

    Hej, 
    det finns appar för sånt. Jag använder Instaquote, lägger upp bilder/foton med texter på. Det blir ganska snyggt. Kika gärna in och se:

    www.instagram.com/jessicasdikter/

    vänligen/Jessica


    Men tack Jessica! Det ser lovande ut och har laddat hem Instayuote nu! Hur får du till typsnitten? Jag ser på din Insta att du har olika?
  • tilde72
    tilde72 skrev 2018-01-15 12:20:23 följande:
    Men tack Jessica! Det ser lovande ut och har laddat hem Instayuote nu! Hur får du till typsnitten? Jag ser på din Insta att du har olika?
    Jag ser att det står Watermark romoved in Pro version... vad menas?
  • Anonym (BILDAPP!!!!)
    tilde72 skrev 2017-12-07 11:17:36 följande:
    Tror faktiskt det ska funka utan bild också. Men hur är en annan fråga!

    Instagram är en BILDAPP.. vill man lägga upp texter får man fotografera dem och lägga upp... Dock väldigt drygt och störande med folk som gör så... Jag ser på instagram för att jag vill se bilder... vill jag se text kollar jag bloggar..... 


    Folk som envisas med att bara lägga upp texter ser jag som att de inte fattar de enklaste sakerna.... 

Svar på tråden Instagram och endast lägga ut text