• Aniiee

    Skum känsla i halsen/svalget

    Jag har haft/har världens skummastekänsla i svalget idag. Typ som när man äter pop rocks. Men eftersom jag inte ätit några pop rocks eller annat sånt godis så fattar jag inte varför. Kanske håller på att bli förkyld eller något?

    Är det någon som känner liknande när ni håller på att bli sjuka, elller vet någon annan orsak?


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Svar på tråden Skum känsla i halsen/svalget
  • Aniiee
    volvo142 skrev 2017-12-08 23:57:06 följande:

    pop rocks vad är det för godis? har aldrig hört talas om det.Tungan ute


    Va? Har du aldrig hört talas om pop rocks? Det är sånt där godis som poppar i munnen.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • MissMarie90

    Har med haft samma i ett par dagar nu, sjukt obehagligt men skönt att någon annan har upplevt något liknande!
    Började med halsont ett par dagar sen feber följt av en dunderförkylning men märkte det att om jag låg ner sitter/ligger på rygg så känns det precis som pop rocks i halsen ja och låter ju exakt som det! 

  • Forumdeltagaren
    volvo142 skrev 2017-12-08 23:57:06 följande:

    pop rocks vad är det för godis? har aldrig hört talas om det.Tungan ute


    Pop-Rocks kom väl runt 1980(?), små påsar med orangefärgat godis i form av små pärlor. Jag vet att det smällde rejält om man bet sönder dom och jag minns att jag aldrig vågade prova själv. Godiset förbjöds och slutade säljas efter bara några veckor. Det sades vara alltför skadligt för tänderna.
  • Tukt

    Det är nog bara en skumtomte som blev över från julfirandet! ;)
    Skämtåsido... så har jag dragit på en infektion i evigheter också, och haft en del så där konstigheter som kan likna dina. Mycket skit som går nu.

Svar på tråden Skum känsla i halsen/svalget