• Anonym (Hmm)

    Han tog på mig.. Tror jag..

    Tycker att en hel del folk verkar leva i väldigt märkliga förhållanden!

    Ni har varit gifta ett bra tag. Din man gör så där och du skriver en tråd på fl? Ist för att bara fråga honom? ?Ursäkta men vad gjorde du i natt??? Och så får du ett svar och kan föra en diskussion vidare från det.

    Vad är det ens du behöver tänka på innan du ställer den frågan? Vad är det du behöver känna efter?

    Är du osäker på din mans intentioner? Har din man tidigare visat tendenser till gränslöshet vad gäller sex eller att gå emot din vilja överlag?

    Min man skulle troligtvis aldrig göra något sånt. Men hade han gjort så hade jag nog skrattat och vänt mig om o undrat vad han pysslar med och inte bara legat kvar och dragit mig undan. Jag sover tungt men aldrig så tungt. Och hade jag nu låtit det fortgå så hade jag inte vaknat med obehag. Varför? För jag känner min man! Han skulle inte våldföra sig på mig.

    Så Ts, hur väl känner du din man? Är detta något nytt beteende hos honom eller något han försökt med innan? Bara att fråga honom och sen också lägga fram att du absolut inte vill att han gör så någonsin igen.

  • Anonym (Hmm)
    Pope Joan II skrev 2017-12-12 09:58:29 följande:

    Nu vill du ju inte bli ifrågasatt, men det är alltså så att du har en man som du hellre tror om att han vill göra dig illa än att han skulle sova lika djupt som du säger dig ha gjort i natt - så varför har du då en sådan man?


    Precis så!
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-12 10:27:49 följande:

    Han är ju inte ens hemma nu, han skulle precis åka till jobbet när jag vaknade, ni får det att låta som jag haft dagar på mig att ta upp det.


    Men snälla...

    dels kan man fråga direkt när man vaknar eller så bara tar man det lilla lugna och tar det när han kommer hem.

    Dagar eller ej. Det en del, inkl mig, invänder mot är att du verkar ha en misstanke att din man gjort något mot dig med en baktanke. Iom behovet att skriva här och fråga om råd...

    Om han gjort detta innan och du intw tagit upp det då så borde du ju definitivt ta upp det nu. Ni är gifta!!
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Ugglan) skrev 2017-12-12 11:00:27 följande:

    Om du vill ha sympati att din man ska ha sexuellt förgripit sig på dig får du inga tröster härifrån, däremot tycker jag synd om din man som har en partner som söker andras bekräftelse på ett forum istället för att prata med honom då det är honom det gäller och han ska få veta dina känslor före någon annan.


    Håller med.

    Visst kan man ge råd och tips här inne och komma med stöd absolut. Men, förstår fortfarande inte hur man är gift med någon som man inte kan ta denna diskussion med först. Sen kan man absolut skriva här o fråga om råd om man upplever att man får konstiga svar och inte vet hur man ska bedöma dom.

    Misstänker man, eller får man känslan, att mannen våldfört sig på en så har man ju två saker att göra; konfrontera och lämna.

    Inget av det är kanske lätt att göra men har man sådana misstankar mot sin man eller fru eller partner så är man ju inte i rätt förhållande.
  • Anonym (Hmm)
    Velouria skrev 2017-12-12 23:15:42 följande:

    Jag är en sådan person som inte ser min partner som förövare om han pillar på mig när jag sover. Varför skulle jag det? Han pillar när jag är vaken också så jag förstår inte varför han plötsligt ska räknas som förövare när jag sover. Det är ju inte en varulv jag har att göra med, som är en vanlig man på dagtid men som förvandlas till varulv på natten.

    Tycker snarare att man bör bli mörkrädd för all överkänslighet och lättkränkbarhet man visar gentemot en sådan normal sak som att bli pillad på av sin egen partner som man ändå har sex med. Är det så jobbigt att bli pillad på så säg det. Fortsätter personen ändå så knäck fingrarna eller nåt istället för en massa gnäll och att framställa sin partner som en riktig våldtäktsman.


    Kunde inte sagt det bättre själv. Skrämmande!
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (g) skrev 2017-12-12 23:56:07 följande:

    Nu ska jag berätta något väldigt fascinerande för dig, och jo, det är faktiskt sant! Nämligen det faktum att alla relationer är inte som din. Min sambo trycker inte ner sin hand i mina trosor och pillar utan att kolla ifall jag är med på det först, om han skulle få för sig att göra det när jag sover så skulle jag se det som övertramp, ett rejält sådant.

    Du kanske gillar när man pillar på dig, du kanske går igång på att våldtas, men det är fasen inte något för alla.


    Men Herregud! Våldtas?! Nu ska jag säga något som nog får en hel del att gå i taket men vad fan våldtas?! Alla våldtas nuförtiden?!

    Vad är ni tillsammans med för män???? Ni verkar ju inte riktigt lita på dom? Eller känna dom? Om ni känner er så lättkränkta?? Och misstror deras intentioner? Jag gillar inte heller att bli pillad på utan medgivande MEN skulle min man få för sig att köra något kinky på det sättet så är inte min första reaktion och tanke att han försökte passera gränser?! Första tanken skulle vara; jahapp han vaknade kåt. Inte jag och därmed hade jag markerat ett tydligt ?nej tack. Ingen lust för dina påhitt mitt i natten? och inte mer med det! OM han däremot fortf efter det hade tvingat sig på mig och insisterat DÅ hade jag lackat ur och tagit det ett steg längre!

    Och definitivt inte haft problem att fråga honom när möjlighet gavs vad fasiken han pysslade med under natten.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-14 06:07:40 följande:

    Jag varken dricker eller något annat. Jag var trött, det är allt.

    Kan alla bara sluta förminska mig? Jag VET att han gjorde det.


    Men om du VET och du upplever dig kränkt och utsatt, varför lever du med honom fortfarande och varför har du inte gjort en anmälan mot honom? OCH konfronterat honom??
  • Anonym (Hmm)

    Men ge dig! Det är ingen som skuldbelägger dig!

    Det folk i tråden (iaf de flesta!) reagerar mot är att du skriver en tråd om din mans beteende, men du tar inte upp det med honom, du vet inte hundra OM DET hänt (initialt iaf. Nu verkar du mer säker på din sak), folk börjar likställa detta med våldtäkt och folk undrar då hur du lever med en man som du uppenbarligen har misstankar mot, som du tror passerar gränser mot din vilja, som har dolda intentioner osv osv. Det är aningen obegripligt för en hel del härinne.

    Jag gillar inte heller att någon börjar tafsa på mig mitt i sömnen (iaf inte vanligtvis!) men skulle min man börja tafsa och pilla innanför mina trosor så skulle jag inte känna mig kränkt eller känna att han begår övertramp, för jag KÄNNER honom, och litar på honom och vet att hans intention inte är att göra mig illa, eller göra något mot min vilja. Jag skulle helt enkelt göra som du, dra mig undan och säga nej, not tonight. Och sedan ta diskussionen med honom på morgonen när vi vaknar. Odramatiskt.

    Det är givetvis skillnad om jag drar mig undan och min man då skulle fortsätta tvinga sig på mig mot min vilja. DÅ begår han övergrepp.

    Men jag uppfattar inte det som att din man fortsatt tvinga sig på dig. Du vaknade (vaknade till något iaf) av att fingrarna var i dig och drog dig undan... menar du att han då ändå fortsatte? Att han även penetrerade dig med sin penis osv? Då är ju situationen annorlunda.

    Om du är lite tydligare så kanske du inte skulle känna dig så påhoppad och kränkt av allas kommentarer här.

    Återigen så skuldbelägger ingen dig, utan undrar bara varför du agerar som du gör. Det verkar inte sunt att leva i ett sånt förhållande där det inte finns tillit till varandras intentioner gentemot varandra.

    Önskar dig iaf lycka till!

  • Anonym (Hmm)
    optimist63 skrev 2017-12-14 12:33:16 följande:

    Att skriva med stora bokstäver är att skrika.....

    Du kan inte svara på hur han har bemött din kritik/påpekande i stället?


    Tråden har övergått till en trolltråd. Om den nu inte varit det från start...
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-14 15:12:31 följande:

    Jag vill inte ha sex eftersom jag inte har skydd, vilket jag också sagt. Han vill inte stå för skyddet, så då blir det helt enkelt inget förens vi löst det.


    Men att smekas lite gör dig varken gravid eller ger könssjukdomar. Det behöver man inte skydd för ju...?

    Men absolut. Vill man inte så vill man inte. Man kan inte vara sugen 24/7.
Svar på tråden Han tog på mig.. Tror jag..