• Anonym (TS)

    Dejta man med kriminell bakgrund?

    Träffat en helt fantasisk kille nu äntligen han är fin på alla sätt och vis egentligen men nu efter två år börjar han öppna upp sig. Han har gjort många kriminella saker under hans karriär. Alltifrån att ha bokat in prostituerade till hotellrummet när han varit på hotellresor till att han suttit inne för ekobrott tidigare. Jag känner mig kluven den bilden jag har av honom är inte samma bild som på pappret. Han är så kärleksfull jag får inte ihop det

  • Svar på tråden Dejta man med kriminell bakgrund?
  • Anonym (nej)

    Nej. Om hans kriminella bakgrund inte är typ 15 år bakåt i tiden så skulle jag definitivt säga NEJ. Det tar tid att komma ur kriminella sammanhang. Även om han har valt en ny väg nu så ligger hans förflutna för nära i tiden. 

    Du riskerar att hamna i trubbel. Verkligen ingen bra idé. Det måste finnas någon annan på denna planet som du kan klicka med och som inte har en kriminell bakgrund. En vän till mig dejtade en kriminell man. Det gick absolut INTE bra. 

    Hon fick lida mkt av det. Usch....var försiktig!!

  • Anonym (C)

    Kärleksfull behöver absolut inte betyda att man gillar staten eller följer alla lagar och en elak person kan mycket väl verka skötsam och vara regelrätt.

    Det är skillnad på att vara olaglig och skada folk, och att vara olaglig och ladda ner från nätet, ha kul med prostituerade, ekobrott, ta droger, köra fort osv. Sånt är ju bara för egen vinning att man lurar staten och sånt kunde inte jag bry mig mer om för staten lurar oss hela våra liv ändå så.

    Två års tid och du tycker han är kärleksfull, ja vad är problemet? Skadar han dig eller någon? Utsätter han dig för något? Lider du pga hans bagage?

    Jag kunde inte bry mig mindre vad min partner gjort som staten stämplat som dåligt, så länge han är underbar mot mig och vår familj så är det faktiskt skitsamma.

  • Anonym (C)
    Anonym (nej) skrev 2017-12-14 00:52:02 följande:

    Nej. Om hans kriminella bakgrund inte är typ 15 år bakåt i tiden så skulle jag definitivt säga NEJ. Det tar tid att komma ur kriminella sammanhang. Även om han har valt en ny väg nu så ligger hans förflutna för nära i tiden. 

    Du riskerar att hamna i trubbel. Verkligen ingen bra idé. Det måste finnas någon annan på denna planet som du kan klicka med och som inte har en kriminell bakgrund. En vän till mig dejtade en kriminell man. Det gick absolut INTE bra. 

    Hon fick lida mkt av det. Usch....var försiktig!!


    På vilket sätt fick hon lida pga hans tidigare brott?

    Att han fanns i något register eller att han fick skulder eller vad? Det finns ju tusen sätt att vara kriminell på och det är inte alla sätt som är "farliga" utöver om du blir påkommen.
  • smulpaj01

    Ekobrott hade jag inte brytt mig om men köpa horor är en dealbreaker för min del. Vidrig man du hittat!

  • Anonym (C)
    smulpaj01 skrev 2017-12-14 03:35:30 följande:

    Ekobrott hade jag inte brytt mig om men köpa horor är en dealbreaker för min del. Vidrig man du hittat!


    Horor brukar åtminstone vara rena.

    Varför är det fel att ha sex med någon som trivs att ha det som sitt jobb egentligen? Hade det varit lagligt med prostitution hade många kunnat klara sig bra på det.

    De som ändå är singlar och söker ragg på Tinder t.ex

    Skadar det någon?
  • smulpaj01
    Anonym (C) skrev 2017-12-14 03:43:38 följande:

    Horor brukar åtminstone vara rena.

    Varför är det fel att ha sex med någon som trivs att ha det som sitt jobb egentligen? Hade det varit lagligt med prostitution hade många kunnat klara sig bra på det.

    De som ändå är singlar och söker ragg på Tinder t.ex

    Skadar det någon?


    Brukar vara rena? Vad menar du?

    Nej det är extremt få om ens någon som VILL ha sex med vem som helst för pengar!

    De som tinder dejtar väljer vem dom vill ha sex med, dem är kåta och attraherade av partnern. Stor skillnad.
  • Dr Nail
    smulpaj01 skrev 2017-12-14 03:54:09 följande:

    Brukar vara rena? Vad menar du?

    Nej det är extremt få om ens någon som VILL ha sex med vem som helst för pengar!

    De som tinder dejtar väljer vem dom vill ha sex med, dem är kåta och attraherade av partnern. Stor skillnad.


    Varför har du så mycket förakt mot horor? Jag kan berätta att de flesta sexarbetare väljer vem de vill ha sex med, precis som som de som "tinder dejtar" (som du uttrycker det).
  • smulpaj01
    Dr Nail skrev 2017-12-14 04:05:55 följande:
    Varför har du så mycket förakt mot horor? Jag kan berätta att de flesta sexarbetare väljer vem de vill ha sex med, precis som som de som "tinder dejtar" (som du uttrycker det).
    Har inte förakt mot horor, tycker synd om dom. Har förakt mot torskar som untnyttjar dom.

    Nej dom väljer inte att bli påsatta dem väljer PENGARNA, inte mannen. Tragiska nollor till "män".

    Sex är inte en mänsklig rättighet och kan män inte attrahera en kvinna så är det celibat som gäller!
  • Anonym (B)
    smulpaj01 skrev 2017-12-14 06:02:22 följande:

    Har inte förakt mot horor, tycker synd om dom. Har förakt mot torskar som untnyttjar dom.

    Nej dom väljer inte att bli påsatta dem väljer PENGARNA, inte mannen. Tragiska nollor till "män".

    Sex är inte en mänsklig rättighet och kan män inte attrahera en kvinna så är det celibat som gäller!


    Bra skrivet!
  • CitronTulo

    TS om du vill kan du skriva till mig privat.. har varit med om samma som du men vill inte skriva om det öppet här!

Svar på tråden Dejta man med kriminell bakgrund?