• Jenkaaass

    Kan man va gravid fast man får ett negativt test?

    Hallå!

    Jag har lite smått panik... har senaste veckan reagerat på att jag fått en riktig kul mage. Deb är lite mindre på morgonen men kvällen ser ja tydligt gravid ut. Har mått ganska kasst senaste 2 månaderna men har trott de är mkt med jobb osv. Men nu som sagt börjar ja verkligen se en kula det ömmar som mensvärk och jag känner mig riktigt plufsig. Andra symtom är ömma bröst mina bröstvårtor tittar fram mer än vanligt finnig hy ( har aldrig finnar) mår illa och reagerar på lukter som kan få mig att hurkla. Ingen direkt matlust alls tycker allt smakar äckligt. Ganska tydliga symptom på en graviditet tycker jag. Men har tagit säkert 10 test alla utom 2 har visat negativt 2 har visat svagt. Vad tror vi? Är jag gravid ?

  • Svar på tråden Kan man va gravid fast man får ett negativt test?
  • Eliinlee

    Ta antingen ett digitalt eller gå till barnmorskemottagningen så får du ordentliga svar. Ett graviditetstest kan endast visa fel när du är gravid och det står negativt :) Så du är nog gravid om två stycken test visat positivt :)

  • Jenkaaass

    Okej okej! Ja för jag har ätit p-piller sen ja va fjorton 10 år alltså. Vet att ja missade i höstas mycket då jag gjorde en kornisering och jag och mitt ex hade sex för första gången den 12e okt så måsye sådant fall blivit där men de är ju 10 veckor sen?

    Har iaf slutat med p piller nu så är väll bara att se om mensen kommer annats har ja tid hos barn norskan på måndag.

    Men då kan man alltså vara gravid utan att testet säger positivt ??

  • Jmlwc

    Digitalt är ju väldigt tydligt. Är ingen risk för spökstreck osv. Lycka till!

Svar på tråden Kan man va gravid fast man får ett negativt test?