• fruktkorg123

    Personen vill dejta andra samtidigt

    Tjena guys!

    Nu råkar det vara så att jag träffar en vad jag uppfattat osäker person. Men efter att ha träffats en tid (notera: september och fram) vet jag fortfarande inte hur vi ligger till. Det började som vanligt, dejter och lite kul. Men personen är öppen och lite stolt med att den träffar andra samtidigt, och har även ?betydelselöst? sex då och då. Inombords kan jag inte hantera detta men låtsas vara förstående för att inte förlora personen. Har väl en hopplös crush. Jag själv pratar (endast chat) med andra men mest för att förstå mig på hur personen tänker. Personen motiverar det med ?det är bara så jag funkar, jag måste träffa flera för att välja sen? men skämtar om hur denna ljugit för dejter tidigare om just exakt detta, ?jag träffar bara dig? och blivit påkommen. Men jag tål ?skämt?. Får mycket uppskattning men oftast bara utseende- och sängrelaterade sådana. Men personen ser mig som halvt sin partner. Ändå är jag alltid den som hör av mig. Tänker att det är en självklarhet att personen inte vill ha mig, så jag håller distans. Men då vill denne träffa mig igen direkt och jag faller tillbaka till ruta 1. Gör personen något fel eller överreagerar jag?

    OBS: Står upp för mig själv & tagit upp detta men slutar bara upp med att personen blir sur och tycker det är för tidigt å vara exklusiva. Jag förstår ingenting :(

  • Svar på tråden Personen vill dejta andra samtidigt
  • Anonym (THE only)

    Du måste välja om det är värt att träffas på dessa grunder, jag hade aldrig ALDRIG sjunkit så lågt att jag blir ett alternativ i någons godispåse, jag vill vara den enda pralinen annars får det vara.

    Jag tycker personen inte sänder ut något som helst äkta intresse av dig utan du blir bara en av hans/hennes bekräftelser och du kommer väljas bort, hade du varit intressant hade det varit nu som du hade fått höra "jag ska vara ärlig jag har träffat andra samtidigt men nu är det bara dig jag vill ha"

  • Anonym (THE only)

    Och för guds skull låt personen visa hur mycket du är prioriterad (eller bortvald) du ska inte jaga intresse och vara den som hör av sig jämt det är din dejt som är mest skyldig att visa att DU inte är ett alternativ / tillfällig lek.

    Jag hade känt mig sårad från stunden jag fick veta att jag är en av många andra och jag hade inte känt någon attraktion mer och lagt min energi på att känna mig värdefull för någon som är värdefull för mig, med samma standard som mig.

  • fruktkorg123

    Det som varit ett hinder för mig är att jag haft precis dessa värderingarna, ömsesidigt intresse och att man vill vara den speciella. Men fått motsättningar, speciellt från personen i fråga, att jag inte är öppensinnad nog och inte förstår att detta är "verkliga livet". Att man måste få prova på och sen avgöra, och att om jag gillar personen tillräckligt mycket så ska jag veta att denna ändå kommer hålla sig till mig i slutändan. Tiden personen spenderar på mig är 10 mot 1 som andra får, men ändå. För mig makes det no sense.. 

  • fruktkorg123
    Anonym (Asdf) skrev 2017-12-17 16:09:20 följande:

    Spontant, usch vilket beteende! Spring!


    Håller med, egentligen. Inte varit rädd från å göra det förut. Men är så anknuten till denna märkliga människa. Får mig att skratta som ingen annan, superintressant och vacker. Men så douchig. Kan man lära en gammal hund å sitta? 
  • Anonym (Asdf)
    fruktkorg123 skrev 2017-12-17 16:19:17 följande:

    Håller med, egentligen. Inte varit rädd från å göra det förut. Men är så anknuten till denna märkliga människa. Får mig att skratta som ingen annan, superintressant och vacker. Men så douchig. Kan man lära en gammal hund å sitta? 


    Svårt. Tror risken är stor att denna person kommer göra dig illa, riktigt illa. Det blir en skev balans rent emotionellt. Man måste på något sätt vara på samma nivå när man går in i en relation.
  • Glinda från Oz

    Han kommer inte ändra sig och du kan inte ändra på honom, så den första frågan du måste ställa dig är om du vill ha ett sådant "förhållande" som du har nu. Jag tror att om du skulle börja ställa krav skulle han säga att han träffade bara dig för husfriden skull, sedan skulle han vara otrogen som han är med de andra tjejerna du berättar om.

    Jag tycker han är riktig vidrig, han ljuger, manipulerar och sättet han pratar till dig får det att krypa i hela kroppen på mig och då känner vi inte ens varann. Han respekterar inte dig alls. Den stora grejen är inte att han träffar andra utan hur han beter sig.

Svar på tråden Personen vill dejta andra samtidigt