• Jovisstärdetså

    Mina barn

    Hej mina barn är folkboförda hos sin mamma. Vi har gemensam vårdnad om barnen. Har fått reda på att hon planerar att flytta utan att säga någonting. Vet att jag måste skriva på ett godkännande för att barnen kan flytta. Efter att ha läst lite så verkar det finnas ett kryphål som gör att hon helt enkelt bara kan flytta ändå utan att få några konsekvenser? Kan jag skriva en av barnen hos mig utan hennes godkännande? För flyttar hon då borde juh 1 av barnen iallafall få va kvar i sin skola här. Hon ska flytta till nästa kommun. Eftersom vi har barnen 50/50 nu så är jag jätterädd att jag kommer att va helt maktlös om hon nu får en lägenhet snart. Ska ringa familjerätten imorgon och se vad dom säger. Nån som kan ge mig lite tips och råd hur jag ska bete mig? Det skulle jag va jättetacksam för mvh

  • Svar på tråden Mina barn
  • Anonym (Nja)

    Du har inte rätt att hindra henne från att flytta bara för att. Det du får kolla på är ju hur det påverkar barnen. Kommer umgänget med dig att påverkas? Måste dom byta skola? Osv.

  • Jovisstärdetså

    Ja jag kommer inte kunna ha dom på mina veckor så det gör juh att mitt umgänge på veckorna försvinner totalt. Då hon flyttar till nästa kommun så br det skolbyte också.

Svar på tråden Mina barn