• stragge

    Ägglossning efter p-piller

    Hej !

    Slutade med mina p-piller 12/12, fick en brunaktig blödning 14-17/12. När ska man räkna med att ägglossning sker? Är det någon idé att använda sig av ägglossningstest denna månad eller ska jag invänta nästa mens? Är så ivrig nu när mannen äntligen är redo :D

  • Svar på tråden Ägglossning efter p-piller
  • Carambolan

    Omöjligt att säga. De flesta får ägglossning inom tre månader efter stopp.

  • Lucifer91

    Jag slutade med p-piller 26/11. Den 29/11-3/12 hade jag mens, normal mens. Sen från den 7/12 gjorde jag ÄL test varje dag för att få lite koll på när min ÄL sker, den visade positivt på kvällen den 12/12 och samma på dagen den 13/12..

    Fick höra av omgivningen att mångas ägglossning inte kommer igår direkt efter stopp med p-piller, lite därför jag ville testa varje dag för att få lite koll.

    Jag laddade även ner en app P.C mens kalender. Tack vare den så har man ganska bra koll på ÄL och kommande mens, samt fertila dagar osv! Lycka till :D

  • stragge
    Lucifer91 skrev 2017-12-19 12:28:45 följande:

    Jag slutade med p-piller 26/11. Den 29/11-3/12 hade jag mens, normal mens. Sen från den 7/12 gjorde jag ÄL test varje dag för att få lite koll på när min ÄL sker, den visade positivt på kvällen den 12/12 och samma på dagen den 13/12..

    Fick höra av omgivningen att mångas ägglossning inte kommer igår direkt efter stopp med p-piller, lite därför jag ville testa varje dag för att få lite koll.

    Jag laddade även ner en app P.C mens kalender. Tack vare den så har man ganska bra koll på ÄL och kommande mens, samt fertila dagar osv! Lycka till :D


    Åh vad roligt ! Då ska jag prova med ägglossningstest när jag får hem dom :D

    Ja, det verkar vara lite olika. Jag har ätit mini-PE (minipiller) och det verkar vara många som får tillbaka ägglossning snabbt efter dom. Har inte haft någon blödning alls på 8 månader så vet inte alls hur min cykel kommer att se ut.

    Lycka till du också ! Hjärta
  • stragge
    Lucifer91 skrev 2017-12-19 12:28:45 följande:

    Jag slutade med p-piller 26/11. Den 29/11-3/12 hade jag mens, normal mens. Sen från den 7/12 gjorde jag ÄL test varje dag för att få lite koll på när min ÄL sker, den visade positivt på kvällen den 12/12 och samma på dagen den 13/12..

    Fick höra av omgivningen att mångas ägglossning inte kommer igår direkt efter stopp med p-piller, lite därför jag ville testa varje dag för att få lite koll.

    Jag laddade även ner en app P.C mens kalender. Tack vare den så har man ganska bra koll på ÄL och kommande mens, samt fertila dagar osv! Lycka till :D


    Hur har det gått för dig ? :D
  • Lucifer91
    stragge skrev 2017-12-27 15:56:55 följande:

    Hur har det gått för dig ? :D


    Tyvärr kom mensen igår (26) men vi får hålla tummarna för nästa månad. :)

    Hur går de för dig? :)
  • stragge
    Lucifer91 skrev 2017-12-27 23:03:16 följande:

    Tyvärr kom mensen igår (26) men vi får hålla tummarna för nästa månad. :)

    Hur går de för dig? :)


    Åh håller tummar för dig nästa månad då <3 Jag fick positivt äl test 26/12 (tror jag) så hoppas hoppas. Bim 11/1 om jag får normal cykel igen. Bara en lång evig väntan framför en nu :?D
  • Lucifer91
    stragge skrev 2017-12-28 17:57:25 följande:

    Åh håller tummar för dig nästa månad då <3 Jag fick positivt äl test 26/12 (tror jag) så hoppas hoppas. Bim 11/1 om jag får normal cykel igen. Bara en lång evig väntan framför en nu :?D


    Va härligt att du fått positivt på ÄL! Hoppas ni mösordebtlugt o att mensen håller sig väck :)
  • Lucifer91
    stragge skrev 2017-12-28 17:57:25 följande:

    Åh håller tummar för dig nästa månad då <3 Jag fick positivt äl test 26/12 (tror jag) så hoppas hoppas. Bim 11/1 om jag får normal cykel igen. Bara en lång evig väntan framför en nu :?D


    Hur har de gått för dig? Är nyfiken <3
  • stragge
    Lucifer91 skrev 2018-01-10 09:45:53 följande:

    Hur har de gått för dig? Är nyfiken <3


    Testade igår, men det var en blank sticka.. Så nu tänkte jag försöka vänta till på fredag, får se om jag lyckas ;) hur går det för dig? :)
  • Lucifer91
    stragge skrev 2018-01-10 09:59:03 följande:

    Testade igår, men det var en blank sticka.. Så nu tänkte jag försöka vänta till på fredag, får se om jag lyckas ;) hur går det för dig? :)


    Håller tummarna. <3 jag hade ÄL i måndag.. så de har varit mysverkstad här varje dag i mu 7 dagar så vi får väl hoppas hehe :P
Svar på tråden Ägglossning efter p-piller