• Elderberry

    De roligaste/bästa reklamerna?

    Såg en tråd om de mest irriterande reklamerna och den är festlig men lite positivitet ska man väl sprida! 

    Vilka reklamer gillar du?

    Jag har en tendens att gilla de allra flesta ICA-reklamer, sedan tycker jag att "mannen utan lokalsinne" är rätt kul.

  • Svar på tråden De roligaste/bästa reklamerna?
  • Minimalen

    Veterinären som säger "Karin jag har en katt utan puls här" och undersköter hennes pälsmössa. Specsavers.

  • Persikaplommon
    Minimalen skrev 2017-12-19 19:36:49 följande:

    Veterinären som säger "Karin jag har en katt utan puls här" och undersköter hennes pälsmössa. Specsavers.


    Ja , den är kul!
  • Aniiee

    Inte svenska, men tipsar ändå. Alla födda före 1990 kommer dessutom få några nostalgikickar, eftersom produkterna i sig har funnits i sverige.

    OBS! "klippet" är över 3 timmar långt, så antingen får man bänka sig eller hoppa/"snabbspola" lite.




    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • sextiotalist

    Jag gillar (förutom ICA och flera av specsavers reklamsnuttar) också Harry Boys reklam (nej, jag spelar inte, så jag har inte fallit för den fullt ut).
    Jag tycker bara den lilla söta ponnyn är så cool.
    "bra möte" när kvinnan skulle ta semester.
    Sedan gillar jag även Bregotts reklam.

    Rent generellt så gillar jag svensk reklam, det är ofta humor och en del distans i den svenska reklamen.

  • Physalis

    Jag älskar en gammal reklam för mars eller liknande chokladbar.

    En man står och stretchar mot en bil vid ett stup. Så kommer en kille förbi och tror att stretcharen försöker putta ner bilen för stupet så han hjälper till att knuffa ner bilen. Sen ler killen stort som om han sa "du behöver inte tacka mig" och drar vidare. Mannen står kvar helt chockad.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden De roligaste/bästa reklamerna?