• Anonym (Hjärnsläpp)

    Vill inte :(

    Jag och min sambo var ett struligt förhållande.

    Jag har barn sen innan som jag fick när jag var 18 och 20.

    Jag har gjort två aborter en för jag ville, och en för min sambo ville.

    Nu har vi sagt blir de så blir de. De blev.

    Men vi bråkar bara och han har nu valt att flytta ut 1 jan.

    Och kommer ej ändra sig. Jag är i v6.

    Jag vill ej göra abort. Men vill ju ha vårt barn ihop..

    Han säger han ska finnas där.. men kommer ju bli mitt.. Hur är de med aborter kring jul och nyår? Finns de ens tider?

    Behöbde bara skriva av mig :(

  • Svar på tråden Vill inte :(
  • Anonym (varför)

    Varför skaffar ni barn om ni har ett struligt förhållande som är på väg att ta slut? Ni har ju inte bara er själva att tänka på, utan även barnet. Att säga "händer det så händer det" är i min värld detsamma som att planera att skaffa barn.

  • Scoops

    När folk säger "händer det så händer det" så brukar jag tycka att det låter som att de är fullkomligt ansvarslösa. Kräks Men det åsido...

    Du har inte många val här, det kommer inte dimpa ner en mirakellösning från himlen.
    Antingen gör du en abort, eller så behåller du barnet. Men jag misstänker att er relation är körd oavsett, lika bra att sörja det och gå vidare. Förhoppningsvis så träffar ni båda någon som ni faktiskt vill ha barn med. För vill man så vet man det och behöver inte chansa så som ni gjort...  

  • Anonym (Väx upp)

    SÅ oansvarigt! Dags att börja tänka lite i förväg kanske? Och ta ansvar för dina/era handlingar.

    Det finns ingen Quick fix för sånt här beteende. Man får stå sitt kast och göra tuffa val. Som man bäddar får man ligga.

    Och njä, ofta är det 1-2 veckors väntetid när det inte är helgveckor.

  • Anonym (Marina)

    Du säger ändå att du vill inte göra abort. Gör inte abort!

    Det är liknande när en kvinna lämnar ett dåligt förhållande. Jag lämnade min våldsamma man. Men samtidigt ville jag att vi skulle vara en familj med barnet vi hade. Stannar jag så dör jag. Går jag så får jag och barnet iallafall ett bättre liv utan pappan. Oavsett om jag stannar eller går så kan vi inte bli en familj ihop.

    Samma med dig. Du ville ju att ni skulle vara en familj när du äntligen har blivit gravid. Och nu går han och du överväger abort fast du inte vill. Du vill men ändå vill inte precis som jag. Om du inte gör abort kanske ni får det bra iallafall. Bättre än vara i en familj med bråk.

Svar på tråden Vill inte :(