• Sunshines

    TV-spel

    Hej!

    Min son på 6 år ska få TV-spel i julklapp! Glad


    Dessvärre har han två helt oinsatta päron till föräldrar som undrar vilket sorts TV-spel som man ska köpa?


    Är det Playstation eller Xbox? I så fall, vilken version?


    Tacksam för all hjälp man kan få, hihi...


    Stort tack på förhand!


    //Tomtenissan

  • Svar på tråden TV-spel
  • Anonym (V)

    Hade inte köpt en så avancerad konsol till ett så litet barn. Dom reder inte ut de spelen ändå och kan knappt hålla kontrollen men sina små händer.

    Satsa på Wii istället. Mycket bättre spel för barn och enklare koncept.

  • Anonym (P)

    Jag håller med ovanstående, Nintendo har många fler spel för så unga spelare. Jag hade köpt antingen ett Nintendo Switch (för att det är den nyaste konsolen) eller ett Wii U (för att det är den näst nyaste och har än så länge många fler spel att välja mellan eftersom den funnits längre, man kan dessutom spela Wii-spel på Wii U, alltså spel från konsolen innan).

    Oavsett vilken konsol ni köper rekommenderar jag er att kolla upp vilka spel som er son kan gilla som finns till den först innan ni köper den.

    Ett tips till: packa upp och installera konsolen när er son inte ser (innan han har fått den) och packa sen ner den igen och slå in den, om ni inte vill ha en jätteotålig son medan ni listar ut hur man får igång den och installerar den när han väl har fått den. Det tar ett tag första gången. ;)

  • Anonym (Ps3)

    Min son har ett ps2 och ps3 och har haft i lite över 3 år (Vi har inte behövt köpa nytt än peppar peppar då han inte själv bett om det) han är 6 år och han skulle kunna sitta där 24 Tim om dygnet . Så att barnen inte kan greppa dosor osv beror nog helt o hållet från barn till barn . Han nördar farming simulator och minecraft mest men spelar även rätt mycket motorspel och andra lego spel :) alla har han spelat sen han var 3-4 år. Jag har absolut noll koll så han har lärt sig allt själv . Som har 30 min om dagen på sina paddor med Internet dom minuterna går alltid till Youtube för att kolla på hur dom spelar spelen . Och på så vis lär han sig alltid nya saker .

  • Carambolan

    Vi har xbox 360, ps4, wii och switch hemma och jag hade absolut köpt switch till ett så litet barn. Om det inte är så att hans kompisar redan har något annat, då kan det vara värt att köpa samma för att kunna bytlåna spel.

  • Aniiee

    Ett Switch eller ett Nintendo 3DS. Mest barnvänliga spel, behöver inte ta upp tvn om man inte vill (Switch kan kopplas till TVn, 3ds inte)..... Pokemon, Mario, Zelda....allt en unge behöver.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Vildvittran85

    Nintendo Switch, helt klart. Nintendos senaste konsol. Den kom ut i våras, och det kommer hela tiden mycket nya spel, varav många barnvänliga, men också barnvänliga utan att vara fåniga. Alltså spel jag själv spelar.

    Den är lätt att hantera och köpa spel till. Går att köpa fysiska kopior på spel men själv laddar jag ner från deras egen shop-"app" och då finns spelen alltid med på enheten. Går att spela "bärbart" men lika enkel att bara haka upp mot TV:n. Bästa köpet jag gjort i TV-spelsväg, och jag är 25 år äldre än din son.

  • xboxoneone

    Vi tycker om xbox one här, även om ungens mor blir mindre glad så spelar vi gta, mortal combat, doom, gears of war ,och evil within =) bra barn spel och även kul för vuxna

  • Anonym (V)
    xboxoneone skrev 2017-12-20 18:02:03 följande:

    Vi tycker om xbox one här, även om ungens mor blir mindre glad så spelar vi gta, mortal combat, doom, gears of war ,och evil within =) bra barn spel och även kul för vuxna


    Öh, så små barn ska absolut inte spela spel med krig, död, våld osv. Helt sjukt att föräldrar inte fattar sånt själva!
  • Aniiee
    xboxoneone skrev 2017-12-20 18:02:03 följande:

    Vi tycker om xbox one här, även om ungens mor blir mindre glad så spelar vi gta, mortal combat, doom, gears of war ,och evil within =) bra barn spel och även kul för vuxna


    Kul försök att provocera. Tyvärr har du en slags poäng. Alltför få föräldrar vet vad deras barn egentligen spelar......
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (P)
    xboxoneone skrev 2017-12-20 18:02:03 följande:

    Vi tycker om xbox one här, även om ungens mor blir mindre glad så spelar vi gta, mortal combat, doom, gears of war ,och evil within =) bra barn spel och även kul för vuxna


    Jag spelade GTA när jag var barn men jag skulle aldrig utsätta mitt barn för de versioner av det som finns numera med den vidriga kvinnosyn de nyaste spelen har. Usch, blir arg bara jag tänker på hur de har kunnat försämra spelserien så!
  • Aniiee
    Anonym (P) skrev 2017-12-20 21:16:08 följande:
    Jag spelade GTA när jag var barn men jag skulle aldrig utsätta mitt barn för de versioner av det som finns numera med den vidriga kvinnosyn de nyaste spelen har. Usch, blir arg bara jag tänker på hur de har kunnat försämra spelserien så!
    Det är inte som att de gamla spelen hade bättre kvinnosyn.....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Dynomate
    Anonym (Ps3) skrev 2017-12-20 09:55:00 följande:

    Min son har ett ps2 och ps3 och har haft i lite över 3 år (Vi har inte behövt köpa nytt än peppar peppar då han inte själv bett om det) han är 6 år och han skulle kunna sitta där 24 Tim om dygnet . Så att barnen inte kan greppa dosor osv beror nog helt o hållet från barn till barn . Han nördar farming simulator och minecraft mest men spelar även rätt mycket motorspel och andra lego spel :) alla har han spelat sen han var 3-4 år. Jag har absolut noll koll så han har lärt sig allt själv . Som har 30 min om dagen på sina paddor med Internet dom minuterna går alltid till Youtube för att kolla på hur dom spelar spelen . Och på så vis lär han sig alltid nya saker .


    Hur gulligt är inte det? Fin son du verkar ha Hjärta
  • Anonym (P)
    Aniiee skrev 2017-12-20 21:43:29 följande:
    Det är inte som att de gamla spelen hade bättre kvinnosyn.....
    Okej? Kommer inte ihåg att det var nåt särskilt i det första. Men det kanske bara märktes om man gjorde uppdragen. Jag körde bara runt, målade om bilar, skapade bränder och gömde mig i ett hörn för polisen. Det är allt jag kommer ihåg iaf.
  • Tr58

    Switch utan tvekan. Använder min själv bra mkt mer än ps4 (som är mer eller mindre en otymplig streambox numera).

  • Sunshines

    Hej!

    Jag vill verkligen tacka alla för mycket goda råd!! Glad Super-snällt!! Glad


    God fortsättning på det nya året!


    //Tomtenissan

Svar på tråden TV-spel