• Anonym (Ts)

    Abort + järnbrist

    Fick nyss reda på att jag är gravid. Vet inte villen vecka då jag inte fått tillbaka mensen sen bebis föddes. Men mest troligt i tidig graviditet. Jag är också säker på att jag har blodbrist. Kan man ens göra abort då? Kommer jag förblöda? Har hört att det kan bli blodbad vid abort..

    Måste jag sluta amma? Jag har en bebis på 8 månader som vägrar äta vanlig mat.

    Usch vet inte var jag ska ta vägen. Kan inte ha fler barn, det är just så att jag orkar ta hand om mig själv och de barn jag redan har. Men jag är livrädd för abort. Hypokondriker typ. Hatar mig själv. Aldrig mer sex fyfan:(

  • Svar på tråden Abort + järnbrist
  • Anonym (B)

    Ja det kan man. Finns en risk att förblöda men den i minimal. Ja man kan amma så länge man inte tar morfin. Då måste man slänga mjölken x antal timmar efter intaget av narkotika.

    Googla lite. Eller ännu hellre ring abortmottagningen och ställ dina frågor.

  • Anonym (C)

    NU vet jag inte hur det är för andra men jag blödde inte ihjäl mig vid min abort. Jag var inte så långt gången och gjorde det hemma. Det gick bra. Som ovan så, ställ dina frågor till abort mottagningen så får du hjälp och vägledning. Sedan tycker jag att om du känner som du känner så ska du absolut göra en abort. Jag gjorde en av samma orsak och blev gravid senare när jag var mentalt och fysiskt redo för det.

  • Anonym (M)

    Kan inte svara på det andra men vill bara säga att min medicinska abort var JÄTTESMIDIG. Hade inte ont knapp, tog bara vanlig alvedon. Blödde väldigt lite och allt var över på fyra timmar. Jag var också livrädd innan och hade både hört och läst massa skräckhistorier så ville bara dela med mig om att det inte behöver bli så.

    <3

Svar på tråden Abort + järnbrist