• malle2

    Mamma

    Min mor gifte om sig och flytta ganska långt ifrån mig och min syster. Hon och nya maken kommer alltid till jul helgen men. Hos mig stannar hon någon timme. Sedan åker hon vidare till syran där dom spenderar resten av dagen. Jag erbjöd mig att vi kan ju träffas hos mig allihop i år och äta osv. Men nej de går inte för vi ska bli bjudna på mat hos din syster. I år ringde hon inte ens till barnbarnen på julafton. Men till syran kunde hon ringa. Vet inte vad som hänt riktigt. Tycker de är konstigt att man liksom inte duger längre.

  • Svar på tråden Mamma
  • Fishnet

    Det är svårt för en förälder att inte visa att de har en favorit. Många har det och din syster är favoriten.

    Lägg inte energi på en annan vuxen människas val, du kan inte välja vem som är din mamma men du kan välja hur du förhåller dig till henne.

    Min mamma är konstig med. Jag hör av mig till henne sen sprider hon rykten att jag inte hört av mig att jag är dålig på att höra av mig så ringer pappa och skäller ut mig. (jag är 25, så jag ignorerade det där totalt man måste visa sin princip att inte bli behandlad som ett barn)

    Hon har ALLTID varit konstig.

  • malle2

    Ja min med igentligen. Så illa som hon behandlat både mig och syrran igentligen under årens lopp. Lika så hur hon behandlade pappa medans han levde ????

Svar på tråden Mamma