• merre97

    Vet inte va ja vill me mitt liv?!

    Är 20 år gammal och jag vet inte vad jag vill med mitt liv. Jag ska börja plugga nu i två år på folkhögskolan så att jag kan få gymnasieexamen, då blir det lättare för mig att hitta ett jobb eller söka till universitetet. Jag funderar mycket på socionomprogrammet, men jag är inte den personen som pluggar, jag har alltid velat bara ha ett jobb från början där jag kan spendera mitt liv till något kul o roligt och göra saker jag gillar (t.ex resa, va med vänner, ha tid o ba koppla av, rensa boet alla tankar och bara njuta och leva livet osv). Men nu får jag massa tankar och är så ångestfylld att jag inte vet om jag ska göra.

    om jag ska plugga vidare sen till universitetet, eller bara plugga dessa ämnen jag har kvar så att jag kan få gymnasieexamen och få ett jobb därefter?

    I universitetet är det mycket grupparbete, seminarier osv vilket jag som person inte vågar prata så mycket inför en grupp, säger knappt något när det gäller grupparbete, blir då så himla nervös att det känns som att folk nästan skrattar åt mig lr inte förstår vad jag säger. Så vad tycker ni, vad har ni för åsikter, tankar lr ideer? Hur eller vad skulle ni göra om ni hade vart i samma situation som jag? Berätta lite ge tips, tack för mig!

Svar på tråden Vet inte va ja vill me mitt liv?!