• MotStrömmen

    Magnetröntgen på barn

    Läkaren ringde idag och sa att vår 6 åring ska göra en magnetröntgen på hjärnan och sövas i samband med det.

    Är så orolig :/ :(

    Någon vars barn gjort de? Hur gick de? Hur funkade de med narkosen?

  • Svar på tråden Magnetröntgen på barn
  • Lillyjohansson

    Min son på 4 år magnetröntgas var 9 månad (hela kroppen) och blir alltid sövt inför den processen. Har gått bra varje gång. Personalen är proffs på detta så var inte så orolig.

    Mvh van röntgenmorsa ????????

  • magelita80

    Min son som är 3,5 gjorde magnetröntgen på hjärnan strax innan han fyllde 2. De använder inte längre riktig narkos utan de droppar i näsan. Det gick bra men förstår din oro. Min oro berodde främst på om de skulle hitta något fel men som tur var sp såg allt bra ut. Har även en 8 åring som har fått narkos 2 ggr oväder har oxå gått bra.

  • modsey
    magelita80 skrev 2018-01-03 19:20:29 följande:

    Min son som är 3,5 gjorde magnetröntgen på hjärnan strax innan han fyllde 2. De använder inte längre riktig narkos utan de droppar i näsan. Det gick bra men förstår din oro. Min oro berodde främst på om de skulle hitta något fel men som tur var sp såg allt bra ut. Har även en 8 åring som har fått narkos 2 ggr oväder har oxå gått bra.


    Det stämmer inte utan är lite olika på olika sjukhus.
  • MotStrömmen

    Tack för era svar, de känns ändå lite lugnade : )

    När läkaren ringde blev jag ställd antar jag, för det var inte förens en stund efter jag började bli orolig. Är sån som person också, oroar och blåser upp saker i onödan.

Svar på tråden Magnetröntgen på barn