• Nemi76

    Synarela - är jag verkligen nedreglerad?

    Har tagit nässprayerna i snart två veckor och ska ta blodprov i mitten av nästa vecka. Men det känns absolut inte som att jag nedreglerats. Inte för att jag vet hur det ska kännas. Men jag har börjat få ägglossningsflytningar (har det oavsett om jag har ÄL eller inte, min infertilitet beror på utebliven ÄL) och jag har gått upp lite i vikt, precis som jag brukar innan ÄL (oavsett om den kommer eller inte). Så jag känner mig oerhört skeptisk. Ni som använt Synarela, hur har det känts för er och har ni haft symtom på ÄL och ändå varit nedreglerade som ni "ska"?

    Till saken hör att jag började med sprayen på dag 1 eftersom jag har väldigt oregelbunden mens och aldrig i förväg kan avgöra när den kommer.

  • Svar på tråden Synarela - är jag verkligen nedreglerad?
  • Anonym (hejhoppIVF)

    Hej!
    Jag har också använt Synarela. Men jag började på dag 21 i cykeln, alltså räknat från första mensdag, jag har aldrig hört någon som börjar dag 1. Då spelar det ju ingen roll om mensen är oregelbunden eller inte (såvida man inte har en väldigt kort cykel). Jag var också lite orolig i början och pratade med en sjuksköterska på kliniken som sa att får man en blödning så är man nedreglerad. Blödningen ska komma mellan spraydag 8-14. Får du inte blödningen så ring kliniken, du kan ta ett blodprov som bekräftar.
    Vad gäller symptom så fick jag ingen känning av äl, inga flytningar som jag brukar få osv, och jag har vallningar och är svetting ibland.

    Hur länge har du tagit Synarela och hur länge ska du ta den?

  • Anonym (hejhoppIVF)

    Ah, ser nu att du skrivit att du sprayat i två veckor. När ska du börja med sprutor?

  • Nemi76
    Anonym (hejhoppIVF) skrev 2018-01-09 18:19:39 följande:

    Ah, ser nu att du skrivit att du sprayat i två veckor. När ska du börja med sprutor?


    Jag tog blodprov i tisdags som visade att jag inte var nedreglerad tillräckligt. Så jag fick åka till kliniken och det visade sig att jag hade en cysta som de tog bort (aj!) och nu ska jag fortsätta en vecka till med spray innan jag ringer dem för att se när jag aka börja med sprutorna. Gjorde korta protokollet i somras men avbröt eftersom det bara blev en äggblåsa som växte. Har inga jätteförhoppningar nu men får väl se vad som händer.

    Fick iaf förklaringen till varför jag känt mig precis som vanligt.
  • Anonym (hejhoppIVF)
    Nemi76 skrev 2018-01-13 17:29:43 följande:
    Jag tog blodprov i tisdags som visade att jag inte var nedreglerad tillräckligt. Så jag fick åka till kliniken och det visade sig att jag hade en cysta som de tog bort (aj!) och nu ska jag fortsätta en vecka till med spray innan jag ringer dem för att se när jag aka börja med sprutorna. Gjorde korta protokollet i somras men avbröt eftersom det bara blev en äggblåsa som växte. Har inga jätteförhoppningar nu men får väl se vad som händer.

    Fick iaf förklaringen till varför jag känt mig precis som vanligt.
    Aha, ok. Lycka till, hoppas det går bättre denna gången!
Svar på tråden Synarela - är jag verkligen nedreglerad?