• johankarl78

    Livets ord

    1. Vad är målet med rörelsen?

    2. Vad händer efter döden?

    3. Vad har de för livstil?

    4. Vilka högtider firas?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-05 18:51
    Livets ord

  • Svar på tråden Livets ord
  • Tow2Mater

    www.livetsord.se/

    1. "Vi arbetar på många sätt både i Uppsala, övriga Sverige och globalt över hela världen, med målet att göra Jesu kärlek tillgänglig för så många som möjligt. Det tilltal vi fick från Herren i början och som vi alltid arbetat utifrån är dessa ord; ?Utrusta Guds folk med hans trosord. Visa dem vilka andliga vapen de har. Lär dem att använda dem och sänd ut dem i segerrik strid för Herren.?. Det tar sig i uttryck i allt från vår lokala församling- och kyrkverksamhet samt våra sociala insatser bland flyktingar, hemlösa och utsatta i Uppsala till missionsarbete, bibelskolor och humanitära arbete i många av världens länder."

    2. Himmel eller helvete, du v
    äljer själv. Vägen till himlen är genom Jesus Guds son.

    3. Gyllene regeln, t ex i NT. Normal sk "kristen" livsstil.

    4. Normala kristna hogtider. Jul och påsk är väl de storsta.

  • Gamling
    erikaABC skrev 2018-01-05 19:02:08 följande:

    Han som grundade sekten livets ord har lämnat den. Det säger en del....


    Det framgick inte om han fick en så kallad "kärleksgåva" först? :)
  • oanonym
    Tow2Mater skrev 2018-01-05 19:23:04 följande:

    www.livetsord.se/

    1. "Vi arbetar på många sätt både i Uppsala, övriga Sverige och globalt över hela världen, med målet att göra Jesu kärlek tillgänglig för så många som möjligt. Det tilltal vi fick från Herren i början och som vi alltid arbetat utifrån är dessa ord; ?Utrusta Guds folk med hans trosord. Visa dem vilka andliga vapen de har. Lär dem att använda dem och sänd ut dem i segerrik strid för Herren.?. Det tar sig i uttryck i allt från vår lokala församling- och kyrkverksamhet samt våra sociala insatser bland flyktingar, hemlösa och utsatta i Uppsala till missionsarbete, bibelskolor och humanitära arbete i många av världens länder."

    2. Himmel eller helvete, du väljer själv. Vägen till himlen är genom Jesus Guds son.

    3. Gyllene regeln, t ex i NT. Normal sk "kristen" livsstil.

    4. Normala kristna hogtider. Jul och påsk är väl de storsta.


    2. Nej, jag kan inte välja att tro. Jag måste bli övertygad. Och Livets Ord tror väl inte på helvetet, som en plats ? Dessutom är det väl bara 144 000 som kommer till himlen ?
  • mjölkallergiker

    Ebba Busch Thor är skolad i Livets Ords grundskola.

    Från årskurs 1 till årskurs 9.

    Livets ord är en sekteristisk rörelse med en annorlunda tolkning av Bibeln och en mer sträng syn. Ungefär som en islamistisk rörelse fast på andra sidan.

    Jag har själv haft nära bekanta som var medlemmar i Livets ord. De kunde hamna i trans så Gud talade genom dem....

  • Tow2Mater
    oanonym skrev 2018-01-08 12:21:16 följande:
    2. Nej, jag kan inte välja att tro. Jag måste bli övertygad. Och Livets Ord tror väl inte på helvetet, som en plats ? Dessutom är det väl bara 144 000 som kommer till himlen ?
    Du har aldrig besökt Livets Ord hör jag. Gör ett besök vetja.
  • Tow2Mater
    mjölkallergiker skrev 2018-01-08 13:01:26 följande:

    Jag har själv haft nära bekanta som var medlemmar i Livets ord. De kunde hamna i trans så Gud talade genom dem....


    Tungotal finns i hela kristendomen, många fler församligar är just Livets Ord praktiserar det. Det var t o m vanligt i mammas gamla missionsförbund på 70-talet.

    Olika forsamlingar betonar olika delar av Bibeln olika mycket, Kallas annars profilering.
  • Tow2Mater
    mjölkallergiker skrev 2018-01-08 13:01:26 följande:

    Jag har själv haft nära bekanta som var medlemmar i Livets ord. De kunde hamna i trans så Gud talade genom dem....


    Tungotal finns i hela kristendomen, många fler församligar är just Livets Ord praktiserar det. Det var t o m vanligt i mammas gamla missionsförbund på 70-talet.

    Olika forsamlingar betonar olika delar av Bibeln olika mycket, Kallas annars profilering.
  • oanonym
    Tow2Mater skrev 2018-01-08 14:24:33 följande:

    Du har aldrig besökt Livets Ord hör jag. Gör ett besök vetja.


    Ha, ha, jag blandade ihop med Jehovas Vittnen. Ursäkta mig.
  • mjölkallergiker
    Tow2Mater skrev 2018-01-08 14:27:30 följande:
    Tungotal finns i hela kristendomen, många fler församligar är just Livets Ord praktiserar det. Det var t o m vanligt i mammas gamla missionsförbund på 70-talet.

    Olika forsamlingar betonar olika delar av Bibeln olika mycket, Kallas annars profilering.
    Intressant. Praktisering av tungotal är alltså en kyrklig profilering, enligt dig.

    Teologiskt och bibliskt så är tungotalet en gåva. Inget man väljer. Bibliska texter av intresse är bland annat 1 Kor 12:29 där Paulus uttrycker sig i frågan.

    Så frågan blir då. Hur kommer det sig att man i vissa kyrkor, t.ex. livets ord använder tungotalet väldigt frekvent?
    Ja de tror helt enkelt rent psykologiskt att de står väldigt nära Gud för att de i mångt och mycket anser sig ha rätt kristen tro med sina hårdföra tolkningar av bibeln. Det hela kan förklaras med basic psykologiska argument snarare än att Gud talar genom dem.

    För den som är intresserad av hur tungotal ser ut finns det en video på youtube med en person som påstår sig tala i tungor och att han kan tyda det:


  • Tow2Mater
    mjölkallergiker skrev 2018-01-08 14:46:09 följande:
    Intressant. Praktisering av tungotal är alltså en kyrklig profilering, enligt dig.
    Nej, det menade jag inte. Tungotal praktiseras i manga foramlingar, men de kan sen ha olika profileringar. Livets Ord t ex fokuserade en tid mycket pa Bibelns delar om framgang, medan andra forsamlingar kan ha andra sk profileringar. De har tonat ner de delarna under senare ar vad jag vet. Men jag har inte varit dar pa lange, sa vet inte exakt vad de betonar idag. Grundaren gick ju over till katolicismen. Inget fel med dem heller antar jag.
  • Aniiee

    TS, gör dina läxor själv. Ni har väl fått en bok i religionskunskap?


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Livets ord