• Anonym (Umeån)

    Blir du påverkad av din övervikt?

    Jag blev deprimerad och gick upp ca 30 kg + .. Min sexlust försvann i samma veva. Nu är detta ett par år sen och jag har inte gått ner mina kilon men mår idag mycket bra. Jag hatar dock min kropp och vill INTE visa mig naken. Uteblir sexlusten för att man inte tänder på sig själv längre? Detta tär på mitt förhållande med maken... Rynkar på näsan

  • Svar på tråden Blir du påverkad av din övervikt?
  • Anonym (M)
    Anonym (Umeån) skrev 2018-01-06 11:15:20 följande:

    Jag blev deprimerad och gick upp ca 30 kg + .. Min sexlust försvann i samma veva. Nu är detta ett par år sen och jag har inte gått ner mina kilon men mår idag mycket bra. Jag hatar dock min kropp och vill INTE visa mig naken. Uteblir sexlusten för att man inte tänder på sig själv längre? Detta tär på mitt förhållande med maken... Rynkar på näsan


    Så fungerar det.
  • Anonym (kroppshelvetet)

    Så bra att du återhämtat dig mentalt och börjat må bättre. Även om du inte är nöjd med din kropp . Men kanske kan detta motivera dig att komma igång med bra och hälsosamm vanor och någon träningsform du kan uppskatta. Du verkar ju ha motivationen eftersom du har skrivit här i tråden. Nu har inte jag någon övervikt alls men är medelålders och hamnat i de fruktade klimakteriet som sannerligen ställt till det med kroppen på de mest otrevliga sätt. Haft otroligt svårt att hantera dessa förändringar och att acceptera denna min nya åldrande kropp. Kom ur ett äktenskap precis i denna vevan och gav mig ut på marknaden igen precis innan det hade blivit för jävligt. Men kroppen förfaller snabbt runt den åldern speciellt huden så det känns otroligt olustigt att vara naken så en ny relation känns helt främmande och osannolik just pga av detta. Så försöker börja vänja mig vid att ensamheten kommer att vara resten av livet vilket inte är så muntert. Sex tror jag alltid man kommer kunna få i någon form om man vill men närheten är det jag saknar mest, den där kontinuerliga ömheten och smekningarna. Hopps du kan komma i form igen och åter börja gilla din kropp. Har du dessutom en partner som gillar den så är du lyckligt lottad:)

  • Anonym (Tjej 25)

    Jag tog i augusti 2015 ett positivt graviditetstest, vägde då 85kg till mina 183 cm, så jag va lite överviktig men inte så farligt och det var så utjämnat utmed kroppen då jag va så lång så jag såg bara lite mullig ut, slutade röka dagen efter jag plussade och hade rökt i 7 år, då sonen var 3 månader hade jag gått ner alla graviditetskilon, men då kom röksuget och abstinensen som jag slapp under graviditeten pga illamående under hela, jag börja äta grejjer som saltapinnar och chips osvosv som snacks för att ? stilla röksuge ? idag väger jag 13-15 kg mer än då jag blev gravid och mycket har satt sig vis höften, och magen, många säger att det inte syns men jag ser det då jag är naken/ har underkläder som skär in vid ? kärlekshandtagen ? . Jag mår väldigt dåligt över det och har fastnat i nån ond cirkel, äter frukost vid 9 och ofta nötter eller något smått snacks då sonen vilar, sen middag på kvällen kl 5, sen då sonen somnat är jag hubgrig och behöver få in kalorierna jag missat under dagen, blir ofta något som pommes eller chips eller chilinötter, vet ju vad jag borde förändra men jag failar varje gång, tror sena kvällsätandet dvs lämna bort chips och läsk osv skulle hjälpa mycket redan, och även få in lunch men det är svårt att bryta en vana som uppstått sedan sonen va nyfödd ( ensmstående från start ) jag skulle behöva någon som påminner mig, peppar och finns där. Men jag har ingen som skulle ta det seriöst. Känns hopplöst och jag vill ha tillbaka min kropp :( var faktislt nöjd över hur jag såg ut då även om jag va lite överviktig.

    Ge mig motivation och tips att lyckas bryta vanan :/

Svar på tråden Blir du påverkad av din övervikt?