• IsadoraW1

    Hur kattsäkra induktionshäll?

    Hur tusan kattsäkrar man en induktionshäll? De barnskydd jag googlar fram känns inte kattsäkra..

    En av missarna lyckades sätta på en platta denna morgon, min puls har fortfarande inte återgått tlll det normala! Dessutom stod det en paket kaffe på sagda platta, hade börjat ryka från den när jag kom ut i köket. Tackar gudarna att jag var hemma och vaken!

  • Svar på tråden Hur kattsäkra induktionshäll?
  • Studentpappa

    Hur gick det till? Ett kaffepaket ska väl inte fungera på en induktionshäll, men ett bra första steg är väl att inte lämna saker på spisen.

    Montera en strömbrytare om du vill vara riktigt säker.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Virriga Vera
    Studentpappa skrev 2018-01-07 07:21:03 följande:

    Hur gick det till? Ett kaffepaket ska väl inte fungera på en induktionshäll, men ett bra första steg är väl att inte lämna saker på spisen.

    Montera en strömbrytare om du vill vara riktigt säker.


    Det kan inte vara en induktionshäll om det blir varmt utan något som är "magnetiskt"
  • IsadoraW1

    Tack, visste inte ens att det fanns strömbrytare till spisar!

    Har haft katt i ca 20 år men aldrig trott att de skulle lyckas sätta på en platta, det är ju trots allt en del tryckande som krävs. Ska definitivt ae till att aldrig mer ha något stående på spisen..hade en plastpåse med clementiner på en annan platta så tur i oturen att det inte var den han satte till!

  • IsadoraW1
    Virriga Vera skrev 2018-01-07 07:59:03 följande:

    Det kan inte vara en induktionshäll om det blir varmt utan något som är "magnetiskt"


    Ah, jag är väldigt dålig på sådanr här! Det är en platt yta och sedan finns det en punkt man trycker på för att aktivera, sedan trycker man på den platta man vill använda och därefter upprepade gånger på + för den plattan tills man når önskad temperatur.

    Vad heter en sådan spis? Kanske lyckas bättre i mitt googlande om jag har rätt namn:)
  • Virriga Vera
    IsadoraW1 skrev 2018-01-07 08:06:23 följande:
    Ah, jag är väldigt dålig på sådanr här! Det är en platt yta och sedan finns det en punkt man trycker på för att aktivera, sedan trycker man på den platta man vill använda och därefter upprepade gånger på + för den plattan tills man når önskad temperatur.

    Vad heter en sådan spis? Kanske lyckas bättre i mitt googlande om jag har rätt namn:)
    Det är en vanlig spishäll  du har. Du ska kunna aktivera ett säkerhetslås på din häll. Googla på vad din häll har för namn så ska du kunna hitta det.

  • IsadoraW1
    Virriga Vera skrev 2018-01-07 08:18:08 följande:

    Det är en vanlig spishäll  du har. Du ska kunna aktivera ett säkerhetslås på din häll. Googla på vad din häll har för namn så ska du kunna hitta det.


    Kanon, TACK!!
Svar på tråden Hur kattsäkra induktionshäll?