• gilda

    EGV Riga - seriösa?

    Vi funderar på att ev försöka få ett barn genom äggdonation och bland alternativen finns EGV Riga som ser ut att för oss ha ett par viktiga fördelar. När jag läser en äldre tråd här på familjeliv låter de inte helt seriösa, men jag hittar inget från någon som varit där under den senaste åren. Någon som har någon erfarenhet av dem? 

  • Svar på tråden EGV Riga - seriösa?
  • RockyKiwa

    Hej!Tänker samma sak.Finns inte så mycket att läsa om dem men tycker det låter bra då det bla har samarbete här hemma i Sverige.Bestämmer vi oss för ÄD så blir det nog till våren.

  • gilda
    legomum skrev 2018-01-08 20:25:19 följande:

    Jag har varit där och de är seriösa.

    Vad mer vill du veta?


    Tack för svar!

    Det som gjorde att jag startade den här tråden är bl a en del negativt i tidigare tråd. Där finns bl a ett inlägg från en person som tror att de har blivit lurade vad gäller hur äggen använts  "Vi är övertygade om att vi fick dela donator med ett annat svenskt par som var där samma dag som vi, eftersom vi fick exakt samma uppgifter om donatorn. Av 21 ägg gick ett att använda! (frågan är väl hur många vi var som delade egentligen).
    Vi gjorde bara ett försök där sedan vände vi oss till AVA i St Petersburg. Vilken skillnad! Allt var proffsigare!"

    Jag tycker också att hemsidan är svår att få grepp om, saknar mer detaljerade beskrivningar om metoder o s v som flera andra kliniker har.

    Här är några frågor:
    Har dina försök på EGV lett till graviditet?

    Har du använt dig av någon av de svenska samarbetsläkarna? Vet du hur många de är och var de finns?

    Vilka tester har du behövt ta?

    Tack på förhand!
  • gilda

    Hej igen Legomum!

    Väntar med sanning på ditt svar. Svårt beslut det här tycker jag!

    Är som sagt jätteintresserad av att höra hur det fungerade om du använde dig av samarbetsläkaren. Skrev hen ut alla mediciner? Skrevs det ut så att högkostnadsskydd gäller?

    Och vad var det som fick dig att välja just AVA?

  • gilda

    skrev fel, ursäkta. Funderar även även AVA. Ska förstås vara vad som fick dig att välja just EGV, Legomum. 

  • Salacka

    Och vilka fördelar du menar?... Jag vet från mina vänner den enda seriösa kliniken i Riga - iVF Riga. Fördelen är ett eget genetiskt laboratorium (PGS, PGD, etc.)


     

  • Salacka
    gilda skrev 2018-01-07 14:31:53 följande:

    Vi funderar på att ev försöka få ett barn genom äggdonation och bland alternativen finns EGV Riga som ser ut att för oss ha ett par viktiga fördelar. När jag läser en äldre tråd här på familjeliv låter de inte helt seriösa, men jag hittar inget från någon som varit där under den senaste åren. Någon som har någon erfarenhet av dem? 


    Och vilka fördelar du menar?... Jag vet från mina vänner den enda seriösa kliniken i Riga - iVF Riga. Fördelen är ett eget genetiskt laboratorium (PGS, PGD, etc.)
     
Svar på tråden EGV Riga - seriösa?