• Lvillhabarnllllllll

    Konstant oro

    Hej!

    Är i vecka 16 och känner det som att jag gör ALLT fel fastän jag försöker göra så bra jag bara kan. Oron till följd av detta äter upp mig. Jag oroar mig för Toxoplasma, för att gosa med mina katter, att jag bytte i kattlådan när jag var själv hemma en vecka, att jag ätit rädisa, att jag druckit té med tistel, att jag var utomlands en vecka med allt vad det innebär med flyg och bakterier, att jag inte äter tillräckligt näringsrikt för barnets räkning och så vidare. Känns som att jag förstör barnet. Är det någon annan som känner igen sig? Vet snart inte vad jag ska ta mig till.

  • Svar på tråden Konstant oro
  • Charlotte N

    Tror många känner igen sig. Försök att ta det lugnt. Du gör ditt bästa och mer kan du inte göra. Det finns aldrig några garantier.

  • Ggrodan

    Hjälper det att höra att det finns blivande mammor som både dricker alkohol,röker cigaretter och äter allt möjligt, reser, är ute på krogen bland bakterier utan att bry sig om fostret i magen eller oroar sig det minsta.

    Du är kritisk - för att du är en bra mamma. Slappna av lite nu.

  • Lvillhabarnllllllll

    Tack för era ord!! Det känns verkligen skönt att gå in här och se att man inte är ensam... Och ja, det hjälper lite att tänka på att det finns de som inte sköter sig alls. Hemskt att säga kanske men så känns det... Vill ju så gärna få en frisk liten krabat.

  • Fröken Sol

    Jag känner också igen mig, även om jag mer oroar mig för hur det ska bli sedan. Var ska vi bo, hur kommer syskonen ta det, kommer förlossningen bli jobbig, kommer jag behöva sy massor, kommer bebisen få kolik, kommer jag bli tjock efteråt...

    Jag är också i vecka 16. Anmälde mig precis till en yogakurs för gravida som börjar om drygt tre veckor och tänker att det nog är bra att försöka hitta olika sätt att ta hand om oron när den snurrar. Har också börjar lyssna på avslappning- och meditationsspår på Spotify för att komma mer till ro.

    Hoppas du hittar något som kan stilla din oro.

Svar på tråden Konstant oro