• Workingmom

    När kände ni sparkar på riktigt?

    Är nu i vecka 16+5 och har knappt känt något från bebis i magen ännu. Jag känner ju tydligt en hård kula längst ner på magen. Magen är även rund som en gravidmage. Men inga sparkar. Detta är ändå mitt fjärde barn, dock 6 år sedan jag var gravid senast. Men jag börjar på allvar känna mig riktigt orolig nu. Varför känner jag inget? När började ni känna sparkar på allvar??

  • Svar på tråden När kände ni sparkar på riktigt?
  • Ciciliacissi

    Kände inte ett skvatt förrän vecka 21 typ, då var det buffar i några veckor bara sen kände jag inga sparkar förrän vecka 25 kanske. Moderkakan i framvägg kan ju va en anledning :) finns många skäl och tror inte du behöver va orolig

  • Workingmom
    Ciciliacissi skrev 2018-01-08 12:04:14 följande:

    Kände inte ett skvatt förrän vecka 21 typ, då var det buffar i några veckor bara sen kände jag inga sparkar förrän vecka 25 kanske. Moderkakan i framvägg kan ju va en anledning :) finns många skäl och tror inte du behöver va orolig


    Jag hoppas på alla dessa själ. Bara så ovan, tyckte jag kände tidigare med mina andra barn.. tack för svar
  • RJEL

    Är gravid med mitt första.
    Jag kände ingenting fören i v.19
    Är v.23 idag och känner oftare men det är fortfarande inga tydliga sparkar elr så än. Kan inte känna utan på magen än heller.

  • Freya18

    Här är en till som är ängslig över att inte känna nåt! Är i vecka 16 och det är första barnet. Några gånger har jag känt "simmande fisk" känsla under naveln som kom och gick, men ingenting på väldigt många dagar nu.. Sparkar förväntar jag mig inte än, men vill gärna känna tydliga rörelser för att lugna nerverna lite.

    Det här med att man har kommit in i "semesterperioden" i graviditeten gillar jag inte.. haha. Vill känna stök och bök och ligament som ilar ;)

    När jag läste journalen från NIPT så står det att moderkakan ligger i framvägg vilket kanske förklarar att jag inte känner tydligt än. Men det lugnar inte min oro..

  • Anna60

    Jag var i vecka 17. Då kändes det som en liten fisk sprattlade inne i magen. Eller en liten tarmrörelse.

  • student2013

    Första rörelsen jag kände från bebisen som jag var stensäker på var en spark i högra sidan.. Vecka 20 till vecka 22. Första bebisen. Är i vecka 34 nu och känner mycket rörelser speciellt på morgonen och kvällen/natten när jag ligger på sidan. 

    Även om det är ditt fjärde barn så ska du inte oroa dig det kommer kanske runt vecka 18 eller 19 för dig barnet är ju ändå så litet då fortfarande :)

    Var på ultraljud när jag var i vecka 18+2 såg hur bebisen rörde sig i magen men kunde inte känna något. Min man frågade om jag inte kände det. Ledsamt nej sa jag men barnmorskan sa att det kommer snart i och med att den fortfarande var så liten :) 

  • ALM82

    Tror det är lite tidigt än bara! :)

    Jag kände lite fladder/bubblor i vecka 18 typ. Nu är jag i vecka 24 och känner bebisen röra på sig varje dag. När jag ligger ner så kan jag ibland även känna sparkar och även känna dom utanpå på magen.  Men det har jag endast gjort sen typ vecka 22/23! :)

  • Moorii

    Jag väntar mitt andra barn, är i vecka 16+0. Har känt lite sprattel någon gång sådär, men inget som är helt självklart. Med första dröjde det till vecka 23 innan sparkarna kom, då hade jag moderkakan i framvägg. Vet inte hur den sitter denna gång. Jag är också orolig, men som många säger så är bebisen väldigt liten ännu, så vi får nog ha tålamod ett litet tag till :)

  • Rojin jan kader

    Mitt första barn , är i gravidvecka 34

    Kände sparkar runt vecka 16-17

    Men det blev tydligare hela tiden dag och dag

    Nu är den igång hela tiden

    Drick ett iskall vatten så ska du se att den är igång

  • Connie07

    Med första barnet kände jag ingenting,började känna lite strax efter v 19 och riktiga sparkar efter v 20 nångång.

  • Jsv17

    Jag hade moderkakan i framvägg och kände ingenting förutom lite ?bubblor? före v.22 och det tog ganska lång tid innan det kändes på utsidan. Ut kom iaf en frisk liten pojke som nu är en månad gammal


    Leon 9-12-17
Svar på tråden När kände ni sparkar på riktigt?