• RJEL

    Tryg-hansa gravidförsäkring ??

    Har någon behövt använda den försäkring som erbjuds till gravida från tryg-hansa som är gratis??

    Känns lite för bra för att va sant att den täcker så mycket som de står och att den är gratis?
    Vill veta pga att jag vill annars täckna en annan försäkring

  • Svar på tråden Tryg-hansa gravidförsäkring ??
  • EpicNurse

    Men den täcker ju i princip inget... precis som alla andra gratisförsäkringar. Läs vilkoren! Det finns bra jämförelsesidor.

    Tycker absolut att man alltid ska ta den som kostar. Ff om man väljer Trygg-Hansa för då får man tillbaka den tusingen när man tecknar barnförsäkringen sen.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • MammatillEmilio
    RJEL skrev 2018-01-08 13:53:08 följande:

    Har någon behövt använda den försäkring som erbjuds till gravida från tryg-hansa som är gratis??

    Känns lite för bra för att va sant att den täcker så mycket som de står och att den är gratis?

    Vill veta pga att jag vill annars täckna en annan försäkring


    Jag tycker absolut att man ska teckna försäkring. Köp den dyrare och inte bara gratisversionen. Jag fick ut på den. Jag hade från folksam. Tycker dom är super att ha o göra med. Aldrig haft nåt krångel varken denna gång med gravidförsäkringen eller mina hundförsäkringar. Blir du sjukskriven innan bf pga tex foglossning kan man få en liten ersättning av de. Om de blir akutsnitt och eller man måste ligga kvar på sjukhus. Blodförlust, vissa klipp tror ja. Och massa mer. Så värt. Allt som allt fick jag ut några tusen pga min förlossning och sjukskrivning.
Svar på tråden Tryg-hansa gravidförsäkring ??