• TuvaL90

    Flera namnförslag!

    Hjälp! Vi väntar vårt första barn och trodde vi hade namnen klara redan, men nu känns våra förslag antingen inte bra eller så har de nyss blivit upptagna. Kom gärna med förslag på namn som vi kunde gilla utgående från dessa eller som annars bara är fina. :)

    Namn vi gillar: 
    Livia, Minéa, Elise, Martha, Leah, Edith, Lycke. 
    Leander, Marius, Vilmer, Arvid, Nils, Love. 

  • Svar på tråden Flera namnförslag!
  • fluu

    Ja, det var ju väldigt blandade namn, så blandat helt enkelt:

    Viljar, Gabriel, Melker, Manfred, Samuel, Ossian, Nicolai, Algot, Elvin, Fabian, Herman, Elis, Frans, Matteus, Vilgot, Tuve.

    Flora, Hilde, Hilma, Silje, Tilly, Vega, Lovis, Gry, Emmy, Disa, Cleo, Bonnie, Sonja, Malva, Clara, Nora, Judith, Iris.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (preggo)

    Alltså flera av era namn har jag och sambon också på vår lista, haha! Vi har fler favoriter på flicknamn, tycker att pojknamn är mycket svårare.. Men kan skriva upp våra listor och se om det är något du gillar. :) 

    favoriter pojknamn: Nils, Love, Ebbe, Frej.
    favoriter flicknamn: Stella, Signe, Ellen, Liv, Livia, Lycke, Minnéa, Unni, Elvira, Alma, Isolde.

  • TuvaL90
    fluu skrev 2018-01-08 16:21:35 följande:

    Ja, det var ju väldigt blandade namn, så blandat helt enkelt:

    Viljar, Gabriel, Melker, Manfred, Samuel, Ossian, Nicolai, Algot, Elvin, Fabian, Herman, Elis, Frans, Matteus, Vilgot, Tuve.

    Flora, Hilde, Hilma, Silje, Tilly, Vega, Lovis, Gry, Emmy, Disa, Cleo, Bonnie, Sonja, Malva, Clara, Nora, Judith, Iris.


    Ja, vi har ingen särskild stil. Vi bara fastnar för vissa namn. ;)

    Tack för förslagen! Många av dem är upptagna (många barn i vår närhet!), men jag gillar särskilt Elis, Algot, Silje, Malva och Clara. :)
  • TuvaL90
    Anonym (preggo) skrev 2018-01-08 18:49:47 följande:

    Alltså flera av era namn har jag och sambon också på vår lista, haha! Vi har fler favoriter på flicknamn, tycker att pojknamn är mycket svårare.. Men kan skriva upp våra listor och se om det är något du gillar. :) 

    favoriter pojknamn: Nils, Love, Ebbe, Frej.
    favoriter flicknamn: Stella, Signe, Ellen, Liv, Livia, Lycke, Minnéa, Unni, Elvira, Alma, Isolde.


    Så roligt, tack för era listor! Stella eller Alma kunde absolut vara nåt. :) Gillar själv också Selma som påminner om de båda.

    Och ja, pojknamn är så mycket svårare!
  • TuvaL90
    Sandragustavsson skrev 2018-01-08 22:17:36 följande:

    Vilda

    Stella

    Juno

    Kim

    Toby

    Edwin

    Phoebe

    Max

    Carl

    Melina

    Idun

    Sam

    Elton

    My

    Felicia

    Cornelia

    Charlie

    Arnold


    Tack för förslagen! En del av dem går bort så jag gärna vill att namnet ska låta och stavas svenskt. Stella, Idun och Sam gillar jag!
  • Esthertheresia

    Hej!

    Jag har en liten Vera på 2 år. Är väldigt nöjd med det namnet! I vår kommer hon få en lillasyster och då funderar vi på Tyra eller Beata.

    Andra fina namn är Lina, Fanny, Juni, Greta, Marie, Lisa, Malin.. Kan kännas vanliga, men inte många som döps till Malin eller Lina idag ????. Tycker även att dubbelnamn är coolt, jag var inne på Anna-Vera ett tag!

    Hade vi fått en pojk hade vi Frans och August på listan.

    Lycka till! SÅ roligt att fundera ut namn!

  • TuvaL90
    Esthertheresia skrev 2018-01-09 21:40:19 följande:

    Hej!

    Jag har en liten Vera på 2 år. Är väldigt nöjd med det namnet! I vår kommer hon få en lillasyster och då funderar vi på Tyra eller Beata.

    Andra fina namn är Lina, Fanny, Juni, Greta, Marie, Lisa, Malin.. Kan kännas vanliga, men inte många som döps till Malin eller Lina idag ????. Tycker även att dubbelnamn är coolt, jag var inne på Anna-Vera ett tag!

    Hade vi fått en pojk hade vi Frans och August på listan.

    Lycka till! SÅ roligt att fundera ut namn!


    Tack för dem! Så fint med Vera och Tyra eller Beata, gillar combon starkt. :) 

    Tyra eller Juni kunde absolut vara nåt för vår lilla.
Svar på tråden Flera namnförslag!