• Tussan94

    Depo provera

    Hej alla där ute!

    Jag skulle tagit min sista spruta 26/9-2017 men jag avstod då jag o min sambo bestämde oss för att skaffa vårt första barn. Har tagit sprutan i ca. 2 1/2 år utan några problem!

    Jag fick väldiga problem med min rygg i höstas och började äta medicin i dec.

    Har inte fått tillbaka min mens ännu, fick en blödning i somras när jag bestämde mig för att inte ta den sista sprutan, men sen har det vari ?dött?...

    Nu till det viktiga, den 16 dec hade jag o min kille samlag, veckan efter mådde jag fruktansvärt illa, trodde det var medicinen men illamåendet fortsatte även när jag slutade ta medicinen.

    Tog ett gravtest på julafton o det visade negativt.

    Nu har illamåendet bara kommit på morgonen, kan inte ens dricka kaffe... Fått dålig hy, finnar på halsen o ställen där jag aldrig haft det innan, molande värk i nedre delen av magen o lite ömma bröst...

    Fått för mig att jag känner lukter som ingen annan känner ???? Är det kroppen som spelar mig ett spratt eller kan jag vara gravid utan att ens ha fått min första mens?

    Hur har det varit för er som blivit gravida tidigt efter p-sprutan?

  • Svar på tråden Depo provera
  • meicc

    Jag blev skengravid efter jag slutat med den och min barnmorska sa att det var relativt vanligt. Kunde inte ha bh för brösten ömmade så, kräktes av kaffe osv.

  • Tussan94

    Ofan, kan ju inte vänta på att det blir någon utebliven mens heller så är ganska svårt att veta, har ju blivit mer o mer symptom...

Svar på tråden Depo provera