• uuniik

    Att sova eller inte sova....

    Min sambo har de senaste åren legat och famlat och tarvlat på mig I SÖMNEN - i ansiktet...!! Han har vaknat till mitt knatten ibland o frågar högljutt: SOVER DU? Detta kan han upprepa strax efter: sover du? Oftast brukar jag vara för trött för att svara. (Han somnar om sen igen.) Han ligger och ?slänger runt? med armarna fram o tebaks, oftast åt mitt håll o ligger me närmsta armen, antingen på mitt bröst, på mitt huvud eller mitt i ansiktet. Ibland rullar han runt eller ändrar om sina ställningar i sängen, så jag får mig typ en ?smocka? av armen/handen. Ibland runt ögontrakten. Blir rädd att det kanske bli blåtira snart? Jag sover typ ALDRIG då min sambo har egna extrema sömnproblem. Enda chansen för mig är att käka sömntabletter, för då sover jag hårt och märker inget av det som händer runtomkring....

    Någon som vet vad han kan lida av? Vrf beter han sig så här i sömnen? Nån mer än jag som känner igen detta? (Min sambo blir sårat när jag pratat om att lägga mig skavfötters? En natt för längesen la ja mig så ändå, då han var helt hopplös i sömnen.)

    Mvh en trött kvinna som fått slut på sömntabletterna.....

  • Svar på tråden Att sova eller inte sova....
  • Dexter dot com

    Ostörd sömn är viktigt så ha separata sovrum så du får sova ifred. Att han blir sårad får du helt enkelt strunta i !

  • Deceree1

    Det låter som om han skulle behöva Amitryptelin. Det är en tablett som gör att nerver och muskler slappnar av. Min sambo var precis likadan. Han liksom ruskade på sig. Han va helt hopplös. När jag vaknade av detta så räknade jag ibland. Oftast var det ca 20 sekunder emellan ruskningarna. Han höll inte på hela nätterna igenom men det va jobbigt som faan iaf. Sen han fick Amitryptelin så sover han stilla som ett barn. Jag har dem också nu för störd sömn. Jag har haft väldigt svårt att hitta en bra sovställning på grund av smärta men när jag fick den tabletten så minns jag så väl hur skönt det var att bara ligga alldeles stilla. Säg till din kille att gå till en läkare och beskriva hur han är i sömnen. Det går att åtgärda :))

Svar på tråden Att sova eller inte sova....