• thimpan08

    Kissar inte!!

    Vår 11 månaders har vari rejält förkyld i en vecka.. Har knappt ätit något på 4 dagar, lite yoghurt och nån banan.. Han kissar inte! Både igår och idag har jag behållt morgon blöjan för att se, hittills är de max 2 kiss i blöjan, om ens det.. Försöker tvinga i han nån form av vätska men de är svårt. Han dricker ibland.. Va på HC igår men inte mycket till hjälp.. Är väldigt gnällig och sur, och sover Mycket. Är vaken max 30 minuter sen är de dags att sova igen.. Kan han vara uttorkad? Eller påväg? Överläppen är lite torr, men inte i munnen eller underläppen.

  • Svar på tråden Kissar inte!!
  • isolande

    Ge vad som helst i flytande form, eller frusen. Mina barn älskar is och knaprar gärna på det när de är sjuka. Fryst saft kan funka oxå. I värsta fall får man ta till isglass. Piggelintricket kör man ju på sjukhus, äter barnet det när det bjuds så är det inte akutläge :)

  • Jemp

    Men vad sa läkaren? Just kisset är ju en sån sak som man ska hålla koll på just för att det tyder på uttorkning.

  • Snuttis2

    Hade haft en ny läkarkontakt , små barn blir ju snabbt uttorkade vilket kan bli farligt ! De ska inte bli slöa eller sluta kissa. Ge vätske ersättning på tesked för att stötta vätske balansen .

  • Ina82

    En läkare sa åt mig när min bebis hade maginfluensa (för 13 år sedan) att man ska känna uppe på huvudet (där inte skallen växt ihop). Blir det insjunket lider babyn av värskebrist.

Svar på tråden Kissar inte!!