• Ina82

    Höja immunförsvaret?

    Hejsan!

    Min son fick MPR-vaccin som ett-åring. Inom några timmar fick han anafylaktisk chock och svår astma. (Innan hade han lite mat allergier). Hans immunförsvar blev också riktigt, riktigt dåligt. Han fick inte vara på dagis. Han kunde inte ens komna till butiken. Att det var vaccinet han reagerade konstaterades av läkare (och mina två andra barn som fötts efter har läkarna också vägrat att ge vaccinet pga deras allergier).

    Jag har försökt på alla sätt och vis höja immunförsvaret på honom vila, kost, d-vitamin, mjölksyrebakterier osv men inget hjälper. Killen är idag tonåring, han har ännu svår astma och ett riktigt dåligt immunförsvar. (Mycket ofta sjuk)

    Har fundrat till och från över konsekvenserna och kommit fram till att han ju då också borde ha förhöjd risk till andra sjukdomar t.ex cancer. Jag tycker han har lidit tillräckligt och skulle behöva tips och råd. Jag har försökt så mycket och inget hjälper.

    Känner någon till något sätt att förhöja immunförsvaret?

    Mvh: orolig mamma

  • Svar på tråden Höja immunförsvaret?
  • LisaEG

    Hej

    Min son som är 2 år snart har fått provsvar på ev immunbrist så jag satt och letade. Har din son tagit IGA- prov? Såg att man behandlar med immunglobulin för att förhöja immunförsvaret då.

    Även min syster fick nåt som heter gammaglobulin på 90-talet för att hon var sjuk så mkt och dessa prover visade på ett sämre immunförsvar. Hon blev mkt bättre efter sprutorna med gammaglobulinet.

    Ingen har/hade så dåligt immunförsvar som din son men hoppas detta kan hjälpa nåt.

    Lycka till!

  • Ina82
    LisaEG skrev 2018-01-11 22:27:03 följande:

    Hej

    Min son som är 2 år snart har fått provsvar på ev immunbrist så jag satt och letade. Har din son tagit IGA- prov? Såg att man behandlar med immunglobulin för att förhöja immunförsvaret då.

    Även min syster fick nåt som heter gammaglobulin på 90-talet för att hon var sjuk så mkt och dessa prover visade på ett sämre immunförsvar. Hon blev mkt bättre efter sprutorna med gammaglobulinet.

    Ingen har/hade så dåligt immunförsvar som din son men hoppas detta kan hjälpa nåt.

    Lycka till!


    Tack! :) Prima vi ska snart på nya undersökningar så då har jag något nytt att fråga efter! :) :)
  • Pentra

    Hur mycket D-vitamin och C-vitamin t.ex. får din son som dagligt tillskott? ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Ina82
    Pentra skrev 2018-01-11 22:53:35 följande:

    Hur mycket D-vitamin och C-vitamin t.ex. får din son som dagligt tillskott? ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Han får multivitaminer från apoteket, vet inte exakt dos och har det inte här med mig så att jag kan kolla. Rekommenderar du någon speciell dos? :)
  • Broccolin77

    Prövat att ge honom vegankost?

    Kan bara tala för mig själv och det lilla jag läst, men det kan göra gott för hälsan, så länge man är påläst och får i sig allt.

    Jag märkte stor skillnad när jag la om kosten för x antal år sedan, bara positivt.

    Hoppas du hittar något!

    (B12 måste dock tas som tillskott)

Svar på tråden Höja immunförsvaret?