• problemtjej1

    Celluliter

    Jag har aldrig riktigt tyckt om min kropp, men om man säger såhär. Jag har i flera års tid gått ut och gått varje dag, minst en timme, med min hund. Eller min familjs hund. Jag har inte insett hur stor påverkan det faktiskt hade på min kropp - tills jag slutade. Jag flyttade ihop med min pojkvän för ett år sen ungefär, så jag slutade gå med hunden, självklart, eftersom jag inte längre bodde med den. Hade jag vetat att det var därför min kropp såg så bra ut som den gjorde hade jag fortsatt gå lika mycket lika ofta.
    Efter ett par månader märkte jag att min rumpa blev ''sämre'', inte lika rund, den blev gropig (celluliter) och även mina bakre lår. Rätt mycket celluliter enligt mig, både på rumpa och lår, även det att min rumpa inte heller är lika ''fin'' som den var innan. Innan hade jag några på låren men inget som liksom störde mig, dom var där och det var det.
    Och ni tänker kanske att folk hakar upp sig på detta alltför mycket och ja det gör jag nog men jag mår så dåligt över detta för jag hade precis innan blivit (typ) nöjd med min kropp och accepterade hur den såg ut och nu vill jag inte gå utan byxor längre och vill inte ens se mig i spegeln bakifrån.
    Jag ska utomlands detta år och jag vill så gärna bara bli av med lite celluliter tills dess. Det är länge kvar men bättre att starta i tid. Jag går nuförtiden mycket igen men det verkar inte hjälpa, jag antar att det är mer en långvarig process och inte något som syns efter typ 2 veckor.
    Jag är mellan 19 år gammal och mår dåligt över att ha så mycket redan helt enkelt. Jag är förövrigt ''normal'' viktig. Inte överviktig, inte under, bara ''normal'' för min längd. 
    Det jag undrar över är om ni vet något bra naturligt sätt att bli av med dom. Någon speciell träningsövning som hjälper, eller om jag bara ska skrubba med skrubbhandske i duschen varje gång (hört att det hjälper). Jag har hittat övningar som ska vara bra men dom är ju också på sidor som måbra och såna sidor som jag själv tycker skriver väldigt mycket som är ren bullshit och man inte vet vad som är sant. Jag vill veta från någon som kanske fått bort celluliter själv eller bara vet hur. Jag vill bara trivas i min egna kropp. 

  • Svar på tråden Celluliter
  • problemtjej1
    recordcollector skrev 2018-01-10 03:32:25 följande:

    Jag har sett dessa celluliter otroligt många gånger eftersom jag vistas mycket på badstränder sommartid. Var tvungen att googla ordet... 

    Celluliter är ett ofarligt tillstånd där underhudsfettet ? särskilt på lår och rumpa ? klumpar sig, med gropig hud och ojämnheter som resultat. Cirka 90 procent av alla kvinnor drabbas och det finns många teorier kring hur celluliter uppstår och hur de bör behandlas ? några sanningsenliga och andra helt påhittade.
    www.mabra.com/11-myter-och-sanningar-om-celluliter/

    ...men det märkliga är att det bara drabbar kvinnor? Har faktiskt aldrig sett än man med dessa problem.


    Inte jag heller. Isånafall bara väldigt överviktiga kan ha på bakre lår, vad jag sett. Det kanske har någonting med hormoner att göra på något sätt?
  • problemtjej1
    recordcollector skrev 2018-01-11 01:25:23 följande:
    Att överviktiga har dessa problem är väl i så fall en bagatell. I så fall är väl hjärt- och kärlsjukdomar ett betydligt större problem för de överviktiga.

    Både min farmor och mormor som är 80 år fyllda har faktiskt helt och hållet sluppit dessa cellulitproblem. Så det kan vara hormoner, slumpen eller livsföring som spelar in.

    Båda har levt att fysiskt aktivt liv dvs de har inte tillbringat sina arbetsdagar på en kontorsstol. Kan ha med detta att göra? Vild gissning från min sida.
    Jag menade inte att det var någon risk med att  ha just celluliter som överviktig. Jag menade killar som har det (vad jag sett) är bara väldigt överviktiga. Är det ingen som har några tips?
Svar på tråden Celluliter