• valere

    BIM Februari

    Hej, får man hoppa in här? :) Fick positivt utslag på ÄL-sticka idag och räknar med BIM den 21 februari, så nu börjar den där jobbiga väntan... Fler här inne som har BIM mot slutet av månaden?

  • valere
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-05 13:43:56 följande:

    Jag har äl idag, BIM 19/2. Vi är på femte försöket denna månaden. :) Har ni andra försökt länge?


    Denna månaden eller denna omgången? :) Första "riktiga" försöket för min del med nuvarande kille. Vi har förvisso aldrig skyddat oss sedan vi träffades för några månader sedan, men det är först nu som vi bestämde att vi verkligen aktivt vill försöka, så vi har ansträngt oss för att pricka in det med stickor den här månaden. Tog även en pergotimekur som jag hade kvar efter att jag försökte med sonen, som blev till på första kuren. Försöker ju att inte räkna med att det funkar på samma sätt den här gången, men vet att jag säkert kommer att bli sååå besviken om mensen kommer. Fyller snart 40 också så börjar ju känna mig lite stressad...
  • valere
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-05 13:43:56 följande:

    Jag har äl idag, BIM 19/2. Vi är på femte försöket denna månaden. :) Har ni andra försökt länge?


    Denna månaden eller denna omgången? :) Första "riktiga" försöket för min del med nuvarande kille. Vi har förvisso aldrig skyddat oss sedan vi träffades för några månader sedan, men det är först nu som vi bestämde att vi verkligen aktivt vill försöka, så vi har ansträngt oss för att pricka in det med stickor den här månaden. Tog även en pergotimekur som jag hade kvar efter att jag försökte med sonen, som blev till på första kuren. Försöker ju att inte räkna med att det funkar på samma sätt den här gången, men vet att jag säkert kommer att bli sååå besviken om mensen kommer. Fyller snart 40 också så börjar ju känna mig lite stressad...
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-05 14:53:23 följande:

    Vi började försöka I oktober, alltså blir detta vårt femte försök. :) Det är första barnet tillsammans med min nuvarande sambo. Har två pojkar från tidigare förhållande men de dog i magen i v. 23 och v. 40 tyvärr. Så jag har längtat väldigt länge efter en liten. Nu sen vi började försöka så har vi fått två mf på raken, ett i december och ett i januari. Det känns jobbigt på sitt sätt men samtidigt skönt att veta att man iaf kan bli med barn fortfarande.

    Så jobbigt att du känner stress över åldern. Har du bara sonen sen tidigare eller har du flera barn? :)

    Jag är fortfarande ung, blir 27 i år så jag har ju en liten fördel där.. Det är dock liten tröst när man varit med om så mycket tidigare. Får jag även fråga varför du fick pergo sist gång? Har du pcos eller något sådant?


    Men fy så hemskt att förlora barn i magen, så sent också! Beklagar! Har du provat progestronkräm? När ju kunna skydda mot tidiga missfall i alla fall.

    Själv vet jag inte om jag har svårt att bli gravid, men jag har misstänkt det länge, bland annat då jag försökte under en längre tid i annat förhållande. Så med sonens pappa kollade jag upp mig hos gynekolog ganska snabbt efter att vi försökt ett tag och jag fick så pergotime utskrivet. Eftersom jag hann ta ut en till kur då, tänkte jag att jag lika gärna kunde använda dem nu. Jag har än så länge "bara" sonen, men längtar så mycket efter fler barn. Sonens pappa lämnade mig när sonen bara var 6 månader, så det är någon också en orsak till varför jag längtar extra mycket, att då göra om det med ett riktigt familjeliv så som det ska vara, och få njuta av småbarnsåren utan så mycket sorg samtidigt...
  • valere
    Mudcakemonster skrev 2018-02-05 16:51:33 följande:
    Hej! Välkommen! Jo jag borde ha bim den 26:e och äl nu nästa helg. Provar rosenrot denna cykel, hoppas på att den är effektiv, har hört så mycket positivt om folk som använt det. Har du testat rosenrot?
    Nej, jag hört talas om rosenrot med aldrig testat det. Just nu provar jag coenzyme Q10 som tydligen också kunde vara bra. Håller tummarna för dig!
  • valere

    Jag letade fram den senaste BIM-listan och klistrar in här. Har fyllt på några av er. Fyll gärna på ni som ännu inte är på listan, är ju så kul att följa alla. Glad


     


    BIM lista: 

    1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear  

    2/2 Entriss  

    3/2 Rebeccccs, Minioni  

    4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips  

    5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992  

    6/2 Liten2018  

    7/2 Eal92, Saresj, epoxi  

    8/2 Filli01  

    9/2 XAHHA92, nellis93  

    10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot  

    11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81  

    12/2 LunaLo, LillaMy08  

    13/2 maria1992  

    14/2 Lottch3n  

    15/2 Levisen  

    16/2 Billieblue, Lucifer91  

    17/2 Nardil, Grynet89  

    18/2 Jefare1, lillmysan  

    19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91  

    20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti mindran  

    21/2 valere, annaalexandra95

    22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977

    23/2 Litenoliv92 

    27/2 Meej  

    28/2 EIJ90

  • valere
    PowerL skrev 2018-02-09 19:38:47 följande:

    Äl+3 och fick en rosa flytning idag. Sen inget mer. Nidblödning så tidigt? Är det möjligt?


    Läste idag att man tydligen ska kunna få någon liten blödning i samband med ÄL också... Obestämd
  • valere
    PowerL skrev 2018-02-09 20:39:59 följande:

    [quote=78452288][quote-nick]PowerL skrev 2018-02-09 20:38:53 följande:[/quote-nick][/quote]

    Har inte äl nu. Rätt säker på att den var i tisdags


    Jag vet, men det stod något om att man kunde blöda några dagar efter. Så svårt det där med kvinnokroppen ibland, alltså! Håller tummarna för att det var en nidblödning! Glad
  • valere
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-09 21:18:55 följande:

    Känns ungefär som timmarna innan mens.. Äl+3. Är irriterad på allt och fräser åt sambon. Vill bara gråta. Någon mer som haft det så? Kom nu under kvällen och det kan ju omöjligt ha med graviditet att göra såhär tidigt men kan det hänga ihop med äl? Annars får jag väl acceptera att jag är en häxa bara haha!


    Vill inte vara den som förstör här hela tiden, haha. Men jag har ju läst på en massa just de senaste par dagarna och efter ÄL ökar ju progesteronet rätt hastigt som ger samma symptom som graviditet (det är väl det som ger symtomen sedan också.) Själv kände jag mig illamående och yr dagarna efter ÄL denna veckan, vilket tydligen kan vara av samma orsak. Men någon häxa är du ju i alla fall inte, bara kvinna. Glad
  • valere

    Grattis till alla er som plussat!

    Här könns väntan lång. I söndags på ÄL +5 hade jag en hel del molvärk som sedan har kommit i gått. Har även haft ömma bröst sedan dess och lite mer flytningar än vanligt. Men det kan ju lika gärna vara progesteron-symptom, med sonen kände jag ingenting innan BIM. Drömde i natt att jag plussade så jag kunde inte hålla mig från att göra ett test i morse. Helt blankt så klart. Och visst, det var ju extremt tidigt, samtidigt känns det bra för att jag på så vis kan sänka förhoppningarna lite. En vecka kvar till BIM, känns som en evighet.

  • valere

    Grattis till alla er som plussat!

    Här könns väntan lång. I söndags på ÄL +5 hade jag en hel del molvärk som sedan har kommit i gått. Har även haft ömma bröst sedan dess och lite mer flytningar än vanligt. Men det kan ju lika gärna vara progesteron-symptom, med sonen kände jag ingenting innan BIM. Drömde i natt att jag plussade så jag kunde inte hålla mig från att göra ett test i morse. Helt blankt så klart. Och visst, det var ju extremt tidigt, samtidigt känns det bra för att jag på så vis kan sänka förhoppningarna lite. En vecka kvar till BIM, känns som en evighet.

  • valere
    PowerL skrev 2018-02-14 16:35:00 följande:

    Känns som att det typ brinner i livmodern på mig emellanåt. Och typ drar i äggstockarna. Äl+8 (tror jag). Annars känner jag ingenting. Beställt hem tidiga tester. Tänkte ta ett idag när jag kommer hem. Men det är kanske dumt att ta det på kvällen... och det kanske är för tidigt.


    Innan BIM rekommenderas morgonurin. Jag tror också att jag är på ÄL+8 men testade negativt i morse. Men egentligen är ju det för tidigt att testa på också. Är nog bäst att du väntar tills imorgon i alla fall.
  • valere
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-16 06:59:13 följande:

    Här kommer bilden. Syns som sagt inte på bild om man inte redigerar så det är väldigt, väldigt svagt. Men man blir ju lite hoppfull så det är ju kul ändå :)


    Jag tycker mig se strecket! Håller tummarna! ????
  • valere

    Alltså, det här kommer att låta jättekonstigt, men jag fick precis för mig att prova handmjölka för att se om jag har någon mjölk kvar sedan jag slutade amma sonen för ett par månader sedan. För några veckor sedan var den vit och tunn som vanligt, men nu är den i stället tjock, kladdig och mer åt det gulare hållet! Har BIM om 4-5 dagar och testade negativt idag. Försöker ställa in mig på att det inte blev något, för att undvika besvikelse om mensen kommer, men nu börjar jag ju undra? Råmjölk brukar ju inte produceras så här tidigt? Alternativet är väl att jag har för mycket prolaktion vilket kan försvåra graviditet... Suck, varför måste kvinnokroppen alltid bete sig så märkligt...

  • valere

    Nån mer som väntar på BIM eller nyligen plussat som börjat känna sig sjukt kissnödig? Nu har jag vaknat superkissnödig flera mornar och i natt när jag väcktes av plogbilen 2.30 var det damma sak dröjde inte länge i morse innan jag var så kissnödig att jag började få ont i magen igen. Märker av det dagtid någon gång ibland också, att jag plötsligt blir akut kissnödig. Men jag har verkligen inte druckit mer än vanligt de här dagarna.

  • valere

    Hela veckan har jag funderat över hur jag ska distrahera mig själv från att känna efter i väntan på BIM, och vet ni vad? En brand i lägenheten brevid med evakuering för mig och 3-åriga sonen från balkongen gjorde susen... :( Hade egentligen tänkt testa mig imorgon bitti på BIM -2 eller 3, men eftersom vi blev tvungna att tränga ihop oss i min killes lägenhet (bor inte tillsammans än) med våra två respektive barn i natt kändes det inte som läge att packa ner graviditetstest också. Så får vänta en dag till...

  • valere

    Oj, här är man borta en dag och så dimper det ner en massa plus här, grattis till er!

    Jag är fortfarande evakuerad efter branden i mitt lägenhetshus, men idag när jag var där och hämtade grejer tog jag även med ett grav.test. Tror att jag testar imorgon som är BIM -1 eller 2. Vill egentligen inte minnas ett ev plus i samband med den här branden, men jag börjar få en positiv känsla av att det kanske har gått vägen den här månaden ändå, så är ju så himla nyfiken på att testa!

Svar på tråden BIM Februari